امروز:7 اردیبهشت 1403

بهترین دوربین مداربسته برای آپارتمان

همان­طورکه همه­ ما بدرستی آگاه هستیم خانه و محل زندگی ما محلی برای آرامش و آسایش ماست. مکانی که درآن احساس امنیت کنیم و به دور از دغدغه­ های محیط بیرون باشیم. انسان­ها از هزاران سال قبل تلاش کرده­ اند تا محل زندگی خود را امن­تر کنند و جایگاهی برای آسایش و راحتی خود فراهم کنند و برای حفظ حریم آن ازورود سارقان، مجرمان و متجاوزان راه­حل های مختلفی را بکاربرده­اند. از دیوارهای بلند، حفاظ­ها، نرده­ها، درب­های ضد سرقت ، قفل­های برقی و.. استفاده کرده­ اند. در این میان علم و تکنولوژی همراه انسان­ها بوده است. زندگی شهرنشینی و شلوغ امروزه هم ایجاب می­کند تا افراد به دنبال آنچه که امنیت و آرامش آن­ها را بدنبال خواهد داشت باشند. یکی از مزیت­های مهم یک خانه آن­است که بتوان در هنگام عدم حضور درآن از اتفاقاتی که امکان دارد آن­جا رخ دهد با خبرشد. دوربین­های مداربسته این­جا می­توانند به تأمین امنیت خانه کمک کنند.

از نظر کارشناسان بهترین و مطمئن­ترین راه برای پیگیری و خنثی کردن جرم همانند سرقت از منازل استفاده از سیستم­های دزدگیر و دوربین­های مدار بسته می­تواند باشد. با توجه به این­که امروزه بیشتر مردم در خانه­های آپارتمانی و مجتمع­های مسکونی زندگی می­کنند، استفتده ازدوربین­های مداربسته برای این مکان­ها راه­حلی اساسی و درست بنظر می­رسد.

لزوم استفاده از دوربین مداربسته در آپارتمان

از دلایل عمده­ی استفاده از دوربین­های مداربسته در آپارتمان­ها تردد زیاد درآن­هاست. رفت­و آمد زیاد خود می­تواند باعث ایجاد مشکلات امنیتی برای ساکنان این مکان­ها شود. به همین دلیل استفاده از دوربین­های مداربسته برای  کنترل محیط ساختمان­ها بسیار رایج شده­است. طیف بسیار وسیعی از دوربین­های مداربسته هوشمند با مجموعه­ای زیاد از انواع قابلیت­ها امروزه در بازار وجود دارند که می­توان با توجه به نیاز خود ­آن­ها را تهیه و مورد استفاده قرار داد. سیستم­های امنیتی و نظارتی همانند دوربین­های مداربسته نه تنها به عنوان یک عامل بازدارنده درعمل در برابر تجاوز، سرقت و.. تأمین کننده آسایش ساکنان ساختمان­های مسکونی  می­باشند بلکه با ضبط تصاویر ثبت شده، می­توانند وقایع را در برابر ادعاهای شرکت­های بیمه روشن کنند. افراد دارائی­ها و مدارک مهم خود را در منزل­شان نگهداری می­کنند و می­خواهند در زمان دوری از خانه خود مشکلی برای آن­ها بوجود نیاید .شناسائی چهره­ی تمامی افراد ساختمان از عهده­ی مدیران و یا مالکین آپارتمان­ها به­دلیل تعداد نفرات بالا ممکن نیست این مسائل را یک سیستم دوربین مدار بسته به راحتی حل خواهد کرد.

در حال حاضر برندهای مختلفی از کشورهای مختلف در بازار جهانی دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری فعال هستند. در بازار ایران نیز بیشتر برندهای تولید شده کشور چین و دیگر کشورهای شرق آسیا فعال هستند و البته بهترین تولید کننده حال حاضر دوربین های مدار بسته یعنی شرکت هایک ویژن نیز در ایران محصولات خود را به مشتریان ایرانی عرضه می کند. دوربین های مدار بسته هایک ویژن را می توانید در انواع مختلف از نمایندگی رسمی این شرکت در ایران یعنی شرکت مهر تجارت خریداری کنید. 

انتخاب بهترین مدل دوربین مداربسته برای آپارتمان

همان­طور که می­دانیم امروزه برندهای زیادی در زمینه دوربین مداربسته در ایران فعالیت دارند چه برنداهای باکیفیت و با تکنولوژی بالا و چه برندهایی با کیفیت پایین که به­آن­ها برندهای بی نام و نشان هم گفته می­شود. هم چنین برندهایی هم وجود دارند که در سطح متوسط کیفیتی هستند. برای آن­که تشخیص دهیم یک برند از دوربین مداربسته مناسب آپارتمان هست یا نه باید به مواردی از جمله سابقه­ی فعالیت برند در دنیا و درکشور، وجود نماینده­ی فعال، خرید از شرکت­های اصلی، گارانتی محصول و فعالیت آن برند در زمینه­ی کار ساختمان­های مسکونی  دقت کرد تا بهترین و مناسب­ترین انتخاب را داشت. در هنگام خرید دوربین مداربسته برای آپارتمان باید چند مورد را در نظرداشت. هرخانه دارای سه بخش الی است که تهیه­ی دوربین برای هر قسمت ازآن شرایط خاص خود را دارد. این بخش­ها شامل:

 دوربین مداربسته برای داخل آپارتمان – دوربین مداربسته برای مشاعات آپارتمانی- دوربین مداربسته برای ویلا یا منزل شخصی( که بحث مورد نظر ما نیست).

-یکی از اصلی­ترین و مهم­ترین مکان­ها برای نصب دوربین مداربسته در داخل آپارتمان می­باشد. در بخش­ ورودی ، سالن پذیرائی داخل آپارتمان، دوربین مداربسته از الزمات محسوب می­شود.

-در تمام آپارتمان­ها فضاهای مشترکی از جمله پارکینگ­، آسانسور، حیاط، درب ورودی، راه­پله و پشت­بام وجود دارند که مشاعات ساختمانی نام دارند. این نقاط را در هنگام نصب دوربین مداربسته باید کاملا مدنظر قرار داد. در صورت نصب دوربین در راهروها در جائی­که مقابل درب ورودی یک واحد شخصی باشد، باید برای نصب ازآن شخص اجازه گرفت.

قابلیت­های یک دوربین مداربسته برای آپارتمان

-ضبط تصاویر با کیفیت بالا: باید توجه شود دوربین مداربسته­ای که برای آپارتمان تهیه می­شود به شکلی باشد که امکان ضبط تصاویر با کیفیت بالا را داشته باشد تا این امکان را به کاربر بدهد که به راحتی بتواند از تصاویر ثبت شده استفاده کرده و کنترل و مدیریت بهتری بر محیط داشته باشد. پس کیفیت بالا برای یک دوربین مداربسته آپارتمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

-قابلیت دید در شب: با وجود این قابلیت در دوربین مداربسته کابر قادر خواهد بود تا در طول شب یا هر زمان دیگری که محیط تاریک و کم نور است ، امکان مشاهده­ی مکان مورد نظر را داشته باشد.

-قابلیت ضبط تصاویر با جزئیات: از اصلی­ترین ویژگی­های یک دوربین مداربسته برای منزل و نظارت در آپارتمان، امکان ثبت جزئیات تصاویر می­باشد. این نوع دوربین­ها امروزه با تأثیر زیادی که در کنترل محیط­های مختلف دارند، طرفداران زیادی دارند وبسیار مورد استفاده قرارمی­گیرند.

-قابلیت چرخش دوربین مداربسته: این قابلیت امکان چرخش 360 درجه برای دوربین مداربسته را فراهم می­کند. این ویژگی در کنترل محیط آپارتمان بسیار خوب و کارآمد است و وسعت دید بیشتری را برای کابران آن­ ایجاد می­کند.

-قابلیت ثبت تصاویررنگی: دوربین­های مداربسته در مدل­های قدیمی تصاویررا به صورت سیاه و سفید ثبت می­کردند. اما امروزه دوربین­های جدید به قابلیت ثبت تصاویر رنگی مجهز شده­اند و با کیفیت­های متفاوتی در بازار موجود هستند.

محل مناسب نصب دوربین­های مداربسته در آپارتمان­ها

محل نصب دوربین­های مداربسته در ساختمان­ها با در نظرگرفتن نیاز مالکان­ آن­ها مشخص می­شود. از جاهائی که پیشنهاد می­شود دوربین درآن مکان­ها نصب شود می­توان به این موار اشاره کرد.

-درهای ورودی ساختمان­ها به علت رفت­وآمد زیاد افراد

-پارکینگ­ها به علت دسترسی آسان یکی از آسیب­پذیرترین مکان­ها هستند

-محوطه­های جلوی ساختمان، ممکن است برخی ساکنان خودروی خود را بیرون از ساختمان پارک کنند.

-پشت­ بام­هائی که از پشت­بام­های دیگر امکان دسترسی دارند، جاهایی هستند که ساکنان ساختمان وسایل گرانبها همانند کولر و چیلرو.. ا ممکن است بگذارند.

-آسانسورها که در ساختمان­های بزرگ  رفت وآمد با آن­ها زیاد است و امکان خراب شدن هم برای آن وجود دارد.

-راه پله­ها به علت تردد زیاد، اتاق نگهبان و..

کلام آخر این­که ، برندهای زیادی از دوربین­های مداربسته در دنیا وجود دارند که مناسب نصب درآپارتمان­ها هستند. ازبرندهای ایرانی گرفته تا برندهای چینی. برندهای چینی تقاضای زیادی در بازار دارند. با مشورت با کارشناسان می­توان بهترین برند و مناسب­ترین دوربین­ها را بر حسب نیاز خود تهیه کرد. یکی از برندهای خوب و پرطرفدار موجود در بازار برند هایک ویژن است. این برند با کیفیت بالا و قیمت نسبتأ پایین نسبت به برندهای جهانی کار را برای مشتریان خود بسیار آسان کرده است.

دوربین­های مداربسته­ی هایک ویژن مدل دام با استفاده از دید وسیع و بالائی که در اختیار کاربران قرار می­دهند مدل مناسبی برای استفاده در ساختمان­های مسکونی می­باشند. در پارکینگ­ها و راه پله­ها و فضای جلوی آسانسورها می­توان از این مدل استفاده کرد. زاویه­ی تصویربرداری در این نوع دوربین­ها از دید افراد پنهان است و به این دلیل همانند یک عامل بازدارنده برای خرابکاران عمل می­کند.

دوربین­های مداربسته هایک ویژن مدل بولت. این دوربین­ها را می­توان بصورت دیواری و در فضاهای بیرون مانند پشت­بام­ها نصب کرد.

اشتراک گذاری