امروز:19 اردیبهشت 1403

مدیر امنیت جهانی TikTok در بحبوحه جنجال های اطلاعاتی کاربران ایالات متحده از سمت خود کناره گیری می کند

افسر ارشد امنیت جهانی TikTok (CSO) از این سمت کناره‌گیری می‌کند و به یک نقش مشاوره استراتژیک تبدیل می‌شود. تغییر وظایف رولند کلوتیر به دنبال نگرانی در مورد نحوه مدیریت این شرکت با داده های کاربران ایالات متحده است. TikTok اخیراً اعتراف کرده است که کارمندان خارج از کشور قادر به دسترسی به این اطلاعات هستند، اگرچه “کنترل های امنیت سایبری قوی و مجوز” از تیم امنیتی ایالات متحده مورد نیاز است.

Cloutier مشاوری در مورد تأثیر تجاری برنامه های امنیتی و اعتماد TikTok خواهد بود. کیم آلبارلا، رئیس ریسک امنیتی، فروشنده و تضمین مشتری TikTok، به‌عنوان رئیس تیم‌های امنیتی جهانی این شرکت به‌طور موقت به‌عنوان سرپرست خواهد شد.

شو زی چو، مدیر عامل شرکت TikTok در یادداشتی به کارکنان TikTok نوشت: بخشی از رویکرد در حال تحول ما به حداقل رساندن نگرانی ها در مورد امنیت داده های کاربران در ایالات متحده بوده است، از جمله ایجاد یک بخش جدید برای مدیریت داده های کاربران ایالات متحده برای TikTok. “این یک سرمایه‌گذاری مهم در شیوه‌های حفاظت از داده‌های ما است، و همچنین دامنه نقش افسر ارشد امنیت جهانی را تغییر می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، رولاند تصمیم گرفته است که از فعالیت‌های روزانه خود به عنوان CSO جهانی عقب‌نشینی کند. دوم سپتامبر.”

یکی از سخنگویان TikTok به وال استریت ژورنال Cloutier گفت که بر تیم جدیدی که داده های کاربران ایالات متحده را مدیریت می کند، نظارت نمی کند. آن بخش مستقیماً به Chew گزارش می دهد. سخنگو گفت که خروج کلوتیر به نگرانی قانونگذاران در مورد امنیت داده های ایالات متحده مرتبط نبود و این تغییر چند ماه بود که در حال انجام بود.

ماه گذشته، BuzzFeed News گزارش داد که مهندسان مستقر در چین در شرکت مادر TikTok، ByteDance، حداقل در بازه زمانی سپتامبر گذشته تا ژانویه، به داده‌های غیرعمومی کاربران آمریکایی TikTok دسترسی پیدا کرده‌اند. TikTok گفت که اکنون تمام داده های کاربران آمریکایی را در سرورهای ابری Oracle واقع در این کشور ذخیره می کند و در تلاش است تا چنین داده های خصوصی را از سرورهای خود حذف کند. چو در نامه‌ای به گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه در این ماه نوشت که این شرکت بر رفع «هر گونه تردید در مورد امنیت اطلاعات کاربران ایالات متحده» متمرکز است.

اشتراک گذاری