امروز:6 اردیبهشت 1403

متا به مدیران می‌گوید افرادی را برای اخراج شناسایی کنند

به گزارش The Information، ماهر صبا، معاون متا برای حضور از راه دور، به مدیران دستور داده است تا افرادی را در تیم خود که «نیاز به حمایت» دارند تا پایان روز دوشنبه شناسایی کنند. او همچنین به مدیران گفت: «برای خروج کارمندان ضعیفی که نمی‌توانند در مسیر درست قرار گیرند، حرکت کنند». بر اساس این عبارت، کارمندانی که مورد توجه قرار می‌گیرند این شانس را خواهند داشت که خود را بازخرید کنند، اما از آنجایی که شرکت به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر پاسخ نداده است، کاملاً مشخص نیست که معنای آن چیست.

یک فرد آشنا به این موضوع به واشنگتن پست گفت که کارگران نگران هستند که از این موضوع برای ایجاد “برنامه های بهبود عملکرد” ​​استفاده شود که در نهایت منجر به اخراج گسترده کارکنان شود. صبا همچنین در یادداشت خود نوشته است: “اگر گزارش مستقیمی، کوستینگ است یا عملکرد پایینی دارد، آنها کسانی نیستند که ما نیاز داریم، آنها این شرکت را شکست می دهند. شما به عنوان یک مدیر نمی توانید اجازه دهید کسی برای متا بی طرف یا منفی باشد. “

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در اوایل ماه جاری طی یک جلسه پرسش و پاسخ به کارمندان هشدار داد که شرکت در حال تجربه «یکی از بدترین رکودها در تاریخ اخیر است». قبلاً گفته بود که استخدام امسال کند می شود، اما در همان جلسه بود که متا فاش کرد که تعداد هدف خود را برای استخدام مهندسان جدید حدود 30 درصد کاهش می دهد. زاکربرگ همچنین در آن زمان اعلام کرد که متا قصد دارد انتظارات کارکنان خود را افزایش دهد و به آنها اهداف تهاجمی تری بدهد. او گفت: “من فکر می کنم برخی از شما ممکن است تصمیم بگیرید که این مکان برای شما نیست، و انتخاب شخصی برای من مشکلی ندارد. به طور واقع بینانه، احتمالاً تعدادی از افراد در شرکت هستند که نباید اینجا باشند.”

شبکه اجتماعی/شرکت متاورس از چند ماه پیش به دلیل پیش‌بینی ضعیف درآمد، آماده‌سازی برای کاهش هزینه‌ها را آغاز کرد، حتی تا جایی که برخی از ابتکارات متاورس خود را حذف کرد. فیس بوک در سه ماهه آخر سال 2021 کاربران فعال روزانه خود را از دست داد و در حالی که در سه ماهه اول سال جاری اندکی بازگشت، متا انتظار کاهش درآمد را تا حدی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین دارد. این شرکت همچنین انتظار دارد 10 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل تغییرات در تنظیمات حریم خصوصی اپل در iOS از دست بدهد، که دسترسی تبلیغ‌کنندگان را به کد منحصربه‌فردی که آنها را قادر می‌سازد تبلیغات هدفمند را به کاربران نشان دهند، محدود می‌کند.

اشتراک گذاری