امروز:9 فروردین 1403

FTC می گوید شرکت هایی را که از داده های مکان و سلامت بهره برداری می کنند، تعقیب خواهد کرد

در پی نگرانی‌های جدید حفظ حریم خصوصی پس از Roe، نهاد FTC به شرکت‌ها و کارگزاران داده هشدار داده است که هرگونه سوء استفاده از داده‌های سلامت و مکان را سرکوب خواهد کرد. آژانس از ارائه جزئیات هر گونه گام جدید برای حفاظت از داده های حساس سلامت باروری خودداری کرد، اما تاکید کرد که شرکت هایی را که قوانین حریم خصوصی داده های موجود را زیر پا می گذارند، تعقیب خواهد کرد. در یک پست وبلاگ جدید، FTC نوشت که “متعهد به استفاده از دامنه کامل اختیارات قانونی خود” برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کننده است. همچنین اشاره کرد که برنامه‌هایی که دوره‌ها و باروری را ردیابی می‌کنند، و همچنین هر محصولی که داده‌های سلامت یا مکان را جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند افراد را در معرض آسیب قرار دهد، به‌ویژه کسانی که به دنبال سقط جنین هستند.

«کمیسیون متعهد است که از تمام اختیارات قانونی خود برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کنندگان استفاده کند. اگر رفتار غیرقانونی را کشف کنیم که از موقعیت مکانی، سلامتی یا سایر اطلاعات حساس آمریکایی‌ها سوء استفاده می‌کند، به شدت قانون را اجرا خواهیم کرد. کریستین کوهن، معاون موقت این آژانس در بخش حفاظت از حریم خصوصی و هویت، در این پست نوشت: اقدامات اجرایی قبلی FTC یک نقشه راه برای شرکت هایی که به دنبال پیروی از قانون هستند، ارائه می دهد.

بیانیه FTC تنها چند روز پس از فرمان اجرایی دولت بایدن در 8 ژوئیه در مورد دسترسی به سقط جنین می رسد، که در آن از FTC خواسته بود برای محافظت از حریم خصوصی داده های سقط جنین، از جمله راه اندازی یک کارگروه اقدام کند. با توجه به حکم Dobbs، گروه‌های حفظ حریم خصوصی دیجیتال هشدار داده‌اند که پلیس می‌تواند به راحتی از ردیابی موقعیت مکانی و سایر داده‌های حساس برای پیگرد قانونی افرادی که مشکوک به سقط جنین در ایالت‌هایی هستند که اکنون غیرقانونی است، استفاده کند.

اپلیکیشن‌های ردیابی پریود تنها یکی از ابزارهای متعددی هستند که سازمان‌های مجری قانون می‌توانند از آن برای تشکیل پرونده علیه فردی مظنون به سقط جنین استفاده کنند. همانطور که هر دو گروه حفظ حریم خصوصی دیجیتال اشاره کرده‌اند، ردیاب‌های تناسب اندام، تاریخچه جستجو، برنامه‌های نقشه GPS و عملاً هر فعالیت آنلاین می‌تواند بازی منصفانه‌ای برای اجرای قانون در ایالت‌های دارای ممنوعیت سقط جنین باشد. داده های موقعیت مکانی نیز ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرند. FTC به موردی در ماساچوست در سال 2017 اشاره کرد که در آن یک شرکت تبلیغات هدفمندی را در مورد جایگزین های سقط جنین برای افرادی که از “حصار دیجیتالی” خارج از کلینیک سقط جنین عبور می کردند، ارسال کرد.

شاید به‌عنوان نمونه‌ای از تهاجمی بودن برنامه‌هایی که در گذشته از داده‌های سلامت تولیدمثل سوء استفاده می‌کردند، FTC همچنین به توافقی اشاره کرد که سال گذشته با برنامه محبوب ردیابی دوره‌ها Flo به آن دست یافت. آژانس ادعا کرده بود که فلو، علیرغم اینکه قول داده بود چنین اطلاعاتی را محرمانه نگه دارد، اطلاعات حساس بهداشتی را با طرف های خارجی به اشتراک گذاشته است. در نتیجه، Flo موافقت کرد که رضایت کاربر را قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با طرف های خارجی دریافت کند و یک بررسی مستقل درباره حریم خصوصی را راه اندازی کند. Flo به سختی تنها برنامه بهداشت باروری است که داده های حساس کاربر را به اشتراک می گذارد. مطالعه ماه مه روی 20 برنامه مختلف ردیابی دوره توسط شرکت VPN Surfshark نشان داد که 9 داده برای تبلیغات شخص ثالث به اشتراک گذاشته شده و 10 برنامه اطلاعات مکانی درشت را جمع آوری کرده اند.

اشتراک گذاری