امروز:7 اردیبهشت 1403

خرید فیوز از الکترو ام کا

فیوز

در الکترونیک و مهندسی برق، فیوز یک وسیله ایمنی الکتریکی محسوب می شود که برای محافظت در برابر جریان بیش از حد یک مدار الکتریکی از آن به مراتب استفاده می شود. قطعه مهم و ضروری این وسیله نوار فلزی و یا یک سیم است که وقتی جریان بسیار زیادی از آن عبور می کند ذوب می شود و در نهایت جریان را متوقف می کند. این قطعات به عنوان وسایل ایمنی ضروری مهندسی برق بشدت مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه هزاران طرح مختلف از این ابزار برقی پر استفاده وجود دارد که بسته به کاربرد آن ها دارای درجه بندی جریان، ولتاژ، ظرفیت شکست و زمان پاسخگویی خاص هستند. در واقع این وسیله یک قطعه ایمنی کوچک در یک دستگاه الکتریکی یا قطعه ای از ماشین آلات است که باعث می شود در صورت زیاد بودن جریان الکتریکی از کار بیفتد و بنابراین از آتش سوزی یا سایر خطرات جلوگیری می کند.

این قطعه ارزان ترین وسیله حفاظتی در سراسر مدار الکتریکی است. فیوز در کاربرد های ولتاژ کم و متوسط که در آن عملیات فرکانس مورد انتظار نیست یا استفاده از قطع کننده مدار پرهزینه است استفاده می شود. این وسیله یک سیم فلزی اصلی یا نواری نازک است که دارای خاصیت نقطه ذوب بسیار پایین است که به عنوان یک وسیله محافظ در مدار الکتریکی قرار می گیرد. این قطعه الکترونیکی از ماشین یا تجهیزات الکتریکی در برابر جریان های بیش از حد محافظت می کند. 

مزایا

فیوز ها برای جلوگیری از اتصال کوتاه قطعات الکتریکی مانند تلویزیون، موتور، آسیاب و غیره و آسیب در اثر بال اضافه یا جریان زیاد استفاده می شوند. اگر از آن استفاده نکنیم، خرابی های الکتریکی در سیم کشی رخ می دهد و باعث سوختن سیم و تجهیزات الکتریکی می شود و ممکن است آتش سوزی شود. هنگامی که این قطعه منفجر می شود، یک جرقه ناگهانی رخ می دهد که ممکن است باعث قطع برق شود و از بروز هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری کند. به همین دلیل است که برای محافظت از قطعات الکتریکی به آن نیاز داریم. این وسیله برقی دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه برخی از آن ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

خرید انواع قطعات الکترونیک از الکترو ام کا.

آن ها ارزان ترین نوع قطعه حفاظتی الکتریکی هستند.

آن ها به راحتی قابل تعویض هستند.

فیوز ها نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند.

تحت شرایط اتصال کوتاه اثر محدود کننده جریان را فراهم می کند.

عملکرد فیوز ها کاملاً اتوماتیک است و در مقایسه با کلید های مدار به زمان کمتری نیاز دارد و هیچ پیچیدگی در بر ندارد.

ویژگی های جریان زمان معکوس آن استفاده از آن را برای حفاظت از اضافه بار امکان پذیر می کند.

فیوز این قابلیت را دارا می باشد تا اتصال کوتاه را بدون ایجاد مزاحمت مانند ایجاد صدا، شعله و یا دود به راحتی قطع کند.

این قطعه بدون هیچ گونه آسیبی و  به راحتی قابل جابجایی است.

سرعت عمل فیوز می تواند بسیار کمتر از عملکرد قطع کننده مدار باشد. این دستگاه محافظ اولیه در برابر اتصال کوتاه است.

عملکرد فیوز در مقایسه با کلیدهای مدار کاملا اتوماتیک بوده و به زمان کمتری نیاز دارد.

ویژگی جریان زمان معکوس آن استفاده از آن را برای محافظت در برابر اضافه بار امکان پذیر می کند.

خرید انواع قطعات الکترونیک از الکترو ام کا.

فیوز ها چگونه کار می کنند 

ماده ای که مقاومت بیشتری دارد در حالی که جریان از آن عبور می کند گرمای بیشتری نسبت به مواد با مقاومت کم تولید می کند. مواد با نقطه ذوب پایین سریعتر از مواد با نقطه ذوب بالاتر ذوب می شوند. هنگامی که مقدار جریان بالاتر از مقدار مجاز باشد، سیم فیوز به سرعت ذوب می شود. بنابراین سیم در این قطعه برقی باید از ماده ای با نقطه ذوب پایین و مقاومت بالا تشکیل شده باشد. به همین دلیل، سیم از آلیاژ قلع یا سرب تشکیل شده است.

فیوز ها بیش از 100 سال است که تولید می شوند و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از آن ها در سراسر جهان استفاده می شوند. آنها وظیفه حیاتی محافظت از تجهیزات و شبکه های الکتریکی را انجام می دهند. علاوه بر این تضمین می کنند که اثرات خطا ها که به طور اجتناب ناپذیر رخ می دهند محدود است. همینطور تداوم عرضه به مصرف کنندگان در سطح بالایی حفظ می شود. آن ها از دستگاه ‌ها و سیستم ‌ها در برابر جریان اضافه و اتصال کوتاه محافظت می‌ کنند، با داشتن یک عنصر فیوز ذوب، جریان را در صورت تجاوز از شدت جریان معین قطع می‌کنند.

عملکرد فیوز بر اساس دمای ذوب یک سیم یا سایر عناصر فلزی است. با افزایش جریان، گرم می شود و هنگامی که جریان بیش از حد باشد، به دمای ذوب خود می رسد و در نتیجه برق از مدار خارج می شود.

خرید فیوز

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد فیوز جز اصلی و حیاتی در قطعات الکتریکی محسوب می شود و بدون آن کار شما راه نمی افتد. خوشبختانه الکترو ام کا بستری را برای شما فراهم کرده تا بتوانید انواع مختلف فیوز مانند فیوز شیشه ای، فیوز گچی، فیوز مقاومتی، فیوز سیم دار، فیوز ماشینی و … را با قیمت مناسب و بسیار پایین خریداری کنید. الکترو ام کا با پخش فیوز در تهران و بقیه شهر ها یکی از بهترین و محبوب ترین فروشگاه های آنلاین با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش فیوز و دیگر قطعات الکترونیک می باشد. شما می توانید با خرید فیوز از افراالکترونیک با نازلترین قیمت در هزینه های خود صرفه جویی کنید و صاحب بهترین کیفیت شوید.

خرید انواع قطعات الکترونیک از الکترو ام کا.

الکترو ام کا با دارا بودن طیف گسترده ای از محصولات مختلف الکترونیک یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی می باشد که می خواهند با صرف کم ترین هزینه به بهترین کیفیت دست پیدا کنند. ما در تلاش هستیم تا با ارائه  بهترین کیفیت مشتریان خود را راضی نگه داریم و قطعات بسیار مناسبی به آن

اشتراک گذاری