امروز:1 اردیبهشت 1403

راجرز خدمات خود را پس از قطع اینترنت در سراسر کانادا به حالت عادی برگرداند

روز شنبه، Rogers Communications گفت که خدمات را برای “اکثریت قریب به اتفاق” مشتریانی که از قطعی که بسیاری از کانادایی ها را بدون دسترسی به اینترنت متاثر کرده بودند، بازیابی کرده است. مخابرات در یک به‌روزرسانی توییتری که اواخر عصر پنجشنبه منتشر شد، گفت: «از آنجایی که خدمات ما آنلاین می‌شوند و حجم ترافیک به حالت عادی باز می‌گردد، برخی از مشتریان ممکن است در بازیابی خدمات کامل با تأخیر مواجه شوند.» بعداً قول داد که برای دریافت خدمات «سخت کار می‌کند». مشتریان هنوز بدون دسترسی به اینترنت «در اسرع وقت» دوباره آنلاین می شوند.

راجرز در نامه ای که به رئیس و مدیر عامل تونی استافیری نسبت داده شده است، گفت که “در حال تلاش برای درک کامل علت اصلی این قطع است” و همه “تغییرات لازم” را برای جلوگیری از تکرار در آینده انجام می دهد. علاوه بر این، این شرکت قول داده است که اعتبار قبض را برای هر مشتری آسیب دیده از قطعی ارسال کند.

در حالی که راجرز هنوز چیزی که باعث شده کل شبکه آن در بخش بیشتری از یک روز از کار بیفتد را به اشتراک بگذارد، شرکت کاهش DDoS Cloudflare پاسخ احتمالی را ارائه کرد. این شرکت در یک پست وبلاگی که روز جمعه منتشر شد، گفت: «بر اساس آنچه که می‌بینیم و حوادث مشابه در گذشته، ما معتقدیم که این احتمالاً یک خطای داخلی است، نه یک حمله سایبری. Cloudflare حدس زد که یک مشکل پروتکل دروازه مرزی (BGP) احتمالاً در این قطعی نقش داشته است. «به‌روزرسانی روتین BGP اشتباه انجام شد» دلیل قطعی عظیمی بود که پاییز گذشته فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را از بین برد.

هر چیزی که منجر به قطع شد، تأثیر آن به راحتی قابل مشاهده بود. مردم در کافه ها و کتابخانه های عمومی جمع شدند تا بتوانند از تلفن و رایانه خود استفاده کنند. در یک نقطه، پلیس تورنتو حتی متوجه شد که برخی از مردم نمی توانند به دلیل قطع برق با 911 تماس بگیرند. در سراسر کشور، اینتراک، سیستمی که بانک‌های کانادایی برای اتصال شبکه‌های خود از آن استفاده می‌کنند، از کار افتاده بود که منجر به کار نکردن کارت‌های نقدی و دستگاه‌های خودپرداز شد. یک تجزیه و تحلیل توسط سازمان نظارت بر اینترنت NetBlocks نشان داد که اتصال ملی کانادا در طول این رویداد به 75 درصد سطح عادی کاهش یافته است. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این اپیزود احتمالاً دوباره گفتگوها را در داخل کانادا در مورد تسلط راجرز بر بازار ملی مخابرات آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاری