امروز:7 اردیبهشت 1403

پرچمدار بعدی سامسونگ گلکسی اس ممکن است بدون تراشه های اگزینوس راهی بازار شود

گوشی بعدی سری گلکسی اس سامسونگ می تواند پایان یک عصر باشد. به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، این شرکت احتمالاً پردازنده پرچمدار بعدی سری S خود را از کوالکام تک منبع خواهد گرفت. این یک حرکت مهم برای سامسونگ خواهد بود. در طول سال ها، این شرکت از هر دو پردازنده اسنپدراگون و اگزینوس در گوشی های پرچمدار خود استفاده کرده است.

مدلی که به دست می آورید بستگی به محل زندگی شما دارد. در ایالات متحده، گوشی های سری گلکسی اس و نوت به طور انحصاری با تراشه های کوالکام عرضه می شوند که باعث حسادت مشتریان سامسونگ در اروپا و آسیا شده است. در گذشته، تقریباً در هر موقعیتی که سامسونگ هر دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس را از گوشی‌های خود ارائه می‌کرد، نسخه اول یا از تراشه‌های داخلی شرکت بهتر عمل می‌کرد یا عمر باتری بهتری را ارائه می‌کرد. پردازنده‌های کوالکام تجربه پایدار تری را در مورد برنامه‌ها و بازی‌ها نیز ارائه می‌کنند.

Kuo نشان می دهد که نادیده گرفتن واقعیت برای سامسونگ بسیار سخت شده است. او در توییتر با اشاره به تراشه های پرچمدار بعدی سامسونگ و کوالکام نوشت: «S23 ممکن است Exynos 2300 ساخته شده توسط سامسونگ 4 نانومتری را قبول نکند، زیرا نمی تواند با SM8550 در همه جنبه ها رقابت کند. کو اضافه می کند که چنین تصمیمی سلطه کوالکام در بازار اندروید را بیشتر می کند.

به سختی می توان گفت که همه اینها برای آینده برند Exynos سامسونگ چه معنایی دارد. این شرکت سال‌ها با AMD برای طراحی و ساخت Exynos 2200 گلکسی اس 22 کار کرد، تنها برای این که این تراشه با مشکلات مشابهی مواجه شد که بر پیشینیان خود تأثیر گذاشت. در ماه آوریل، TM Roh، رئیس سامسونگ موبایل، به کارمندان گفته بود که این شرکت در حال کار بر روی یک چیپست است که برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ منحصر به فرد است، اما توضیحی در مورد تفاوت آن مؤلفه با طراحی‌های موجود Exynos این شرکت نداد.