امروز:10 اردیبهشت 1403

توییتر نزدیک به 100 کارمند تیم استخدام خود را اخراج کرد

توییتر ده ها کارمند خود را در بحبوحه ابهامات فزاینده در مورد خرید ایلان ماسک اخراج کرده است. وال استریت ژورنال گزارش می دهد که این شرکت 30 درصد از تیم جذب استعداد خود را که شامل استخدام کنندگان و سایرینی است که مسئول جذب نیروهای جدید هستند، کاهش داده است. توییتر به ژورنال گفت که “کمتر از 100 نفر” رها شده اند و این فقط تیم استعدادیابی است که تحت تأثیر قرار گرفته است.

توییتر قبلاً اعلام کرده بود که به‌عنوان بخشی از تلاشی گسترده‌تر برای کاهش هزینه‌ها، در حالی که تلاش می‌کند خرید خود توسط ایلان ماسک را نهایی کند، استخدام‌ها را متوقف می‌کند. وضعیت این معامله نامشخص است زیرا ماسک تهدید کرده است که از توافق خارج می شود و به دلیل نگرانی ها در مورد تعداد ربات ها در این پلتفرم است. روز پنجشنبه، واشنگتن پست گزارش داد که این قرارداد در خطر جدی قرار دارد و به احتمال زیاد تغییر جهت از سوی تیم ماسک به زودی رخ خواهد داد.
بر اساس گزارش‌ها، موضوع اخراج کارکنان در توییتر اخیراً با ماسک مطرح شد. مدیرعامل تسلا گفت که نگران هزینه‌های توییتر است، اما مستقیماً به سؤالی درباره اینکه آیا کاهش مشاغل روی میز است یا خیر، پاسخ نداد. به گزارش CNBC، او گفت: «این بستگی دارد.
اینگرید جانسون، کارمند ارشد فنی در توییتر، در پستی در لینکدین، نوشت که «روز واقعاً سختی بود». او نوشت: «کسانی هستند که شغل خود را از دست می دهند که بیش از یک دهه در آنجا بوده است. «اگر توییتر تصمیم گرفته است که میلیاردها دلار بالقوه را برای شکایت از ایلان و حفظ قیمت سهام به طور کاذب به قیمت افرادی که جان خود را برای ساخت این شرکت از دست دادند، خرج کند، این یک داستان غم انگیز تر است.»

توییتر تنها شرکت فناوری نیست که اخیراً از استخدام یا اخراج کارمندان عقب نشینی کرده است. متا اخیراً گفته است که استخدام خود را کند می کند زیرا با “زمان های جدی” روبرو می شود. نتفلیکس، یونیتی، کوین بیس و پی پال همگی اخیراً مشاغل خود را کاهش داده اند.

اشتراک گذاری