امروز:14 اردیبهشت 1403

اینترنت ماهواره ای Starlink برای قایق ها 5000 دلار در ماه هزینه خواهد داشت

استارلینک تنها چند روز پس از آن که FCC به آن اجازه ارائه خدمات اینترنتی به وسایل نقلیه را داد، نسخه ای مستحکم از ظرف خود را برای قایق ها، کشتی ها و قایق ها عرضه کرده است. ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای می‌گوید Starlink Maritime می‌تواند تا ۳۵۰ مگابیت در ثانیه سرعت دانلود را در دریا ارائه دهد، که برای قایق‌هایی که در ابتدا اتصال اینترنت نداشتند اصلا بد نیست. با این حال، ارزان نیست: سخت افزار به تنهایی 10000 دلار را به مشتریان باز می گرداند، که آنها باید پیشاپیش آن را بپردازند.

این سرویس ماهیانه 5000 دلار هزینه دارد، اگرچه مانند Starlink برای RVs، مشتریان می توانند زمانی که از آن استفاده نمی کنند، آن را متوقف کنند. آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که کدام چرخه صورت‌حساب شروع به توقف موقت کنند، اما همچنان باید هر زمان که سرویس را روشن می‌کنند، تمام ماه را بپردازند. در مقایسه، هزینه سخت افزار راه اندازی Starlink مسکونی تنها 599 دلار است، در حالی که هزینه خدمات ماهانه 110 دلار است.
ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس در توییتر توضیح داد که آنتن های Starlink Maritime با همتای مسکونی خود متفاوت است. او گفت که آنها “ترمینال های دوگانه و با کارایی بالا” هستند و قدرت حفظ اتصال در دریاهای متلاطم و طوفان های شدید را دارند. پایانه ها همچنین به گونه ای طراحی شده بودند که بتوانند در برابر “نمک پاشی بی امان [و] بادهای شدید [و] طوفان ها مقاومت کنند.” ماسک گفت که اسپیس ایکس ماهانه 150 هزار دلار برای «ارتباط بسیار بدتر» در کشتی‌هایش می‌پردازد.

صفحه Starlink Maritime همچنین اشاره می‌کند که این سرویس به شما امکان می‌دهد از دورافتاده‌ترین آب‌های سراسر جهان متصل شوید، اما شایان ذکر است که محدوده پوشش آن هنوز محدود است. در حال حاضر، فقط در آب‌های ساحلی ایالات متحده آمریکا (غیر از آلاسکا)، اروپا (به جز بیشتر نروژ، سوئد و فنلاند)، استرالیا، برزیل، شیلی، بیشتر بخش‌های جنوبی استرالیا و نیوزلند کار می‌کند. انتظار می رود Starlink در سه ماهه چهارم سال 2022 و سال آینده اتصال به مکان های بیشتری را راه اندازی کند.

اسپیس ایکس مدت‌هاست که برنامه‌هایی برای اتصال وسایل نقلیه متحرک به شبکه استارلینک داشته و حتی در سال 2021 یک ظرف ناهموار برای قایق‌ها و هواپیماها را پیش‌نمایش کرده است. اما تنها چند روز پیش بود که کمیسیون ارتباطات فدرال مجوز کلاس جدیدی از پایانه‌ها را صادر کرد. سرویس اینترنت ماهواره ای “برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد کاربران که اکنون نیاز به اتصال در حین حرکت دارند.”

اشتراک گذاری