امروز:1 اردیبهشت 1403

کاخ سفید تایید کرد که تسلا در حال کار بر روی یک شبکه سوپرشارژر «باز» برای همه برند ها در آمریکای شمالی است

هنگامی که تسلا برای اولین بار شبکه ایستگاه های سوپرشارژر خود را راه اندازی کرد، این کار را با اندکی فکر در مورد قابلیت همکاری انجام داد، زیرا این شرکت عملاً تنها خودروساز جدی خودروهای برقی در آن زمان بود. اما از آنجایی که شرکت‌های دیگر در سال‌های اخیر وارد بازار خودروهای برقی شده‌اند، تقاضا برای دسترسی به ایستگاه شارژ به‌طور پیوسته افزایش یافته است و تسلا را بر آن داشته تا شبکه شارژرهای فعلی خود را به روی خودروهای الکتریکی شخص ثالث باز کند.

در سال 2021، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتی اعلام کرد که برنامه آزمایشی سوپرشارژر با دسترسی آزاد این شرکت – در حال حاضر در 13 کشور اروپایی – به زودی به ایالات متحده خواهد آمد. برگه اطلاعات اخیر کاخ سفید، که توسط InsideEVs مشاهده شده، نشان می دهد که ممکن است تا پایان سال برسد.

در برگه اطلاعات آمده است: «در اواخر امسال، تسلا تولید تجهیزات سوپرشارژر جدید را آغاز خواهد کرد که رانندگان غیر تسلا EV در آمریکای شمالی را قادر می‌سازد از سوپرشارژرهای تسلا استفاده کنند. برای دسترسی به آن، دارندگان خودروهای الکتریکی آمریکایی باید آخرین برنامه تسلا را دانلود کرده و گزینه «Charge Your Non-Tesla» را از منو، انتخاب کنند.

تسلا بخش بیشتری از یک سال را صرف گسترش دسترسی به شبکه شارژر اروپایی خود کرده است. با این حال، علی‌رغم فعالیت در بیش از ده‌ها کشور، تنها ایستگاه‌های منتخب در هر کشور در واقع برای غیر مالکان در دسترس هستند. فقط در هلند همه سوپرشارژرها دسترسی آزاد دارند. برای انجام همین کار در آمریکای شمالی، تسلا باید آداپتورهایی را در ایستگاه‌های خود نصب کند تا شکل دوشاخه شارژ اختصاصی شرکت را دور بزند و همچنین اطمینان حاصل کند که نرم‌افزار سوپرشارژر می‌تواند به طور ایمن با هزاران خودروی الکتریکی غیر تسلا جدید دست بدهد.

اشتراک گذاری