امروز:10 فروردین 1403

اتحادیه اروپا تا سال 2024 تمام خودروهای جدید را ملزم خواهد کرد که از فناوری ضد سرعت استفاده کنند

هر خودروی جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شود به زودی دارای فناوری ضد سرعت موسوم به کمک سرعت هوشمند یا ISA خواهد بود. مقررات اتحادیه اروپا (بخشی از مقررات عمومی ایمنی خودرو) از امروز اجرایی می شود و بیان می کند که تمام مدل ها و انواع خودروهای جدید معرفی شده به بازار اروپا باید دارای سیستم ISA باشند. این خط‌مشی برای خودروهای جدیدی که امروز در نمایشگاه‌ها هستند اعمال نمی‌شود – حداقل هنوز نه. تا جولای 2024، هر خودروی جدیدی که در اتحادیه اروپا فروخته می شود باید دارای سیستم ضد سرعت داخلی باشد.

«انتقال ISA یک گام بزرگ رو به جلو برای ایمنی جاده است و پتانسیل کاهش چشمگیر صدمات و تلفات ترافیکی جاده‌ای را دارد. کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولیدکنندگان خودرو اکنون این فرصت را دارند تا از پتانسیل ISA برای ایجاد جاده‌های ایمن‌تر برای همه به حداکثر برسانند.

برای کسانی که با ISA آشنایی ندارند، این اصطلاح مجموعه کاملی از سیستم‌ها را توصیف می‌کند که می‌توانند محدودیت‌های سرعت جاده را از طریق دوربین‌های نصب‌شده در جلو، داده‌های GPS یا هر دو تشخیص دهند. بسته به ISA خاص و نحوه پیکربندی آن توسط راننده، این فناوری می‌تواند بازخورد یادآوری را در مورد محدودیت سرعت ارائه کند، کروز کنترل را به‌طور خودکار تنظیم کند تا با سرعت جاده مطابقت داشته باشد یا حتی قدرت موتور را برای خودروهای کم سرعت کاهش دهد.

بسیاری از رانندگان در اروپا در حال حاضر از وسایل نقلیه مجهز به ISA استفاده می کنند و خودروسازان بزرگی مانند هوندا، فورد، جیپ و مرسدس بنز مدل های خاصی را با این سیستم ها در بازار اروپا می فروشند. طبق پیش‌بینی پروسپر با بودجه اتحادیه اروپا، سناریویی مانند این، که در آن ISA اجباری می‌شود، می‌تواند بین 26 تا 50 درصد تلفات کمتری داشته باشد.

همانطور که Autocar اشاره می کند، فناوری ISA هنوز کامل نیست. در طی یک آزمایش، سیستم ISA گهگاه “آهسته پاسخ می‌دهد” و در یک نقطه در حین رانندگی در دهکده‌ای آرام انگلیسی، محدودیت سرعت را روی 60 مایل در ساعت تنظیم کرد.

اشتراک گذاری