امروز:4 اردیبهشت 1403

آمازون خرید پلن B و سایر قرص های ضد بارداری اضطراری را محدود می کند

آمازون در پی افزایش تقاضا، فروش Plan B و سایر داروهای ضد بارداری اضطراری را به سه واحد برای هر مشتری محدود می کند، این شرکت به چندین رسانه تایید کرد. هفته گذشته ابطال Roe v. Wade در دادگاه عالی ایالات متحده باعث افزایش فروش قرص های Plan B و سایر مارک های ژنریک لوونورژسترل شد.

مشتریانی که پیشگیری از بارداری اضطراری را در آمازون سفارش می دهند، هنوز کمی منتظر هستند. فهرست اصلی آمازون برای Plan B (نام تجاری محبوب لوونورژسترل ساخته شده توسط شرکتی به نام Foundation Consumer Healthcare) محدوده تحویل تخمینی از 19 جولای تا 6 آگوست را نشان می دهد. MyChoice، یک مارک عمومی لوونورژسترل که ارزان تر از Plan B است، تحویل را نشان می دهد. تاریخ 28 ژوئیه. Engadget با آمازون تماس گرفته است تا تخمین بزند که چه زمانی سقف فروش خود را حذف خواهد کرد و در صورت شنیدن پاسخ به روز رسانی خواهد شد.

Rite-Aid همچنین فروش آنلاین و حضوری پیشگیری از بارداری اضطراری را به سه نفر برای هر مشتری محدود کرده است. والمارت محدودیت سخاوتمندانه تری از 10 واحد طرح B برای هر مشتری دارد و هدف فروش آنلاین طرح B را به 6 سفارش برای هر مشتری محدود می کند. به دنبال سقف موقت فروش، هم Walgreens و هم CVS محدودیت‌های خرید در طرح B را از عصر سه‌شنبه حذف کردند.

مت بلانشت، مدیر ارشد ارتباطات خرده فروشی CVS، به سی ان ان گفت: «ما همچنان به عرضه کافی داروهای ضد بارداری اضطراری برای رفع نیازهای مشتری ادامه می دهیم.

کسانی که نمی خواهند به آمازون یا یک داروخانه بزرگ زنجیره ای مراجعه کنند، گزینه های آنلاین دیگری برای برنامه دارند. هر دو Instacart و GoPuff نیز طرح B را برای تحویل در همان روز ارائه می دهند. تعدادی از استارت‌آپ‌های بهداشت از راه دور مانند Wisp، Nurx و Stix قرص‌های پیشگیری از بارداری اضطراری عمومی را می‌فروشند (اگرچه فروش به ایالت‌های خاصی محدود می‌شود). Wisp به Engadget تأیید کرد که فروش محصولات پیشگیری از بارداری اضطراری در Wisp به دنبال افشای تصمیم دادگاه در ماه مه 40 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، فروش ۲۵ برابر میانگین روزانه ماه می در روز جمعه، روز صدور حکم دادگاه بود.

ما توانسته‌ایم به افزایش تقاضای فعلی پاسخ دهیم. احمد بانی، مدیرعامل Wisp در بیانیه ای به Engadget خاطرنشان کرد: ما هیچ محدودیتی برای قرص های ضد بارداری اضطراری قائل نمی شویم.

اشتراک گذاری