امروز:31 فروردین 1403

Insta360 و Leica در یک دوربین 6K 360 با سنسورهای 1 اینچی شراکت می کنند

این روزها گزینه های زیادی در مورد دوربین های 360 مصرف کننده وجود ندارد، بنابراین زمانی که Insta360 دوربین ماژولار قدرتمندتر One RS خود را در ماه مارس عرضه کرد، من از گزینه 5.7K “360 Lens” آن کمی ناامید شدم – این دوربین اساساً برابر است. با Sphere، One X2، One R و One X. به همین ترتیب با Theta X ریکو از اوایل امسال. اشتباه نکنید، همه آنها برای فاکتورهای شکل خود خوب عمل می کنند (بدون ذکر پیشرفت های محاسباتی)، اما بعد از سه سال یا بیشتر، زمان ارتقای اساسی فرا رسیده است. همانطور که مشخص است، Insta360 “یک چیز دیگر” خود را برای امروز ذخیره می کرد: یک “نسخه 1 اینچی 360” One RS که با برند لایکا همکاری می کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، این کیت جدید دارای یک ماژول لنز 360 بزرگ‌تر است که توسط دو سنسور CMOS 1 اینچی تغذیه می‌شود و این سنسورها می‌توانند با رزولوشن بالاتر – تا 6K برای فیلم‌های 360 یا حداکثر تا 21 مگاپیکسل برای عکس‌های 360، عکس‌برداری کنند. این باید تضمین کننده افزایش کیفیت تصویر، به ویژه در نور کم باشد. این اولین دوربین 360 در جهان است که با همکاری لایکا، پس از همکاری قبلی این دو شرکت بر روی مود 1 اینچی وان آر، با ” لایکا” طراحی شده است.

برخلاف کیت معمولی One RS (با لنز جدید “4K Boost” یا “لنز 360” معمولی)، این “نسخه 1 اینچی 360” از یک مجموعه عمودی برای قرار دادن ماژول لنز بزرگتر استفاده می کند. از بالا به پایین: لنز، هسته (با صفحه لمسی)، سپس یک باتری عمودی.

هسته One RS از یک پردازنده ارتقا یافته برای پشتیبانی از “تثبیت کننده FlowState” (که سریعتر از برنامه است) و همچنین فیلمبرداری “Active HDR” برای ورزش های اکشن بهره می برد. در مورد عمر باتری، کل این کیت تا 62 دقیقه فیلمبرداری 6K@30fps رتبه بندی شده است.

هسته و باتری داخل یک محفظه قرار می‌گیرند، که سپس به لنز می‌چسبد تا کل دستگاه را محکم کند (در نتیجه مقاومت در برابر آب IPX3 را فعال می‌کند که برای باران و برف کافی است). همچنان به پایه پیچی استاندارد 1/4 اینچی در پایین باتری دسترسی خواهید داشت. برای جدا کردن این کیت (مخصوصاً زمانی که نیاز به دسترسی به اسلات microSD دارید)، ابتدا باید فلپ پورت USB روی محفظه را باز کنید، سپس دو گیره زیر لنز را فشار دهید تا جدا شوند. بدیهی است که بهتر است در حین انجام این کار، محافظ نرم (شامل) روی لنز نگه دارید.

Insta360 One RS “نسخه 1 اینچی 360” اکنون با قیمت 800 دلار در دسترس است که نسبت به نسخه 550 دلاری “نسخه دوقلو” (که با “لنز تقویت 4K” و به جای آن “لنز 360” عرضه می شود، کاملاً جهشی است. یکی از نمایندگان شرکت توضیح داد که این کیت جدید بازار مشتریان را هدف قرار می دهد، مانند کاربرانی که می خواهند تورهای مجازی برای موزه ها یا املاک و مستغلات ایجاد کنند.

گفته می‌شود، اگر قبلاً یک One RS دارید، می‌توانید همان کیت 1 اینچی 360 Edition بدون هسته را با قیمت 650 دلار خریداری کنید و در نتیجه 150 دلار صرفه‌جویی کنید. این برای کسانی که One R قدیمی‌تری دارند نیز صدق می‌کند، زیرا این لنز با عقب سازگار است.

اشتراک گذاری