امروز:31 فروردین 1403

دستورات قبل از ورود به بازار فارکس

اگر تازه وارد باشید ممکن است سوالات زیادی در ذهن خود داشته باشید و تا به الان به دنبال پاسخ آنها نبوده‌اید. در اینجا به صورت خلاصه راهنمای ورود به بازار بزرگ فارکس را بررسی خواهیم کرد.

قبل از اینکه وارد بازار فارکس شوید، به این سه نکته توجه کنید که هر تریدری باید بداند:

  • مدیریت ریسک
  • ترید در حساب دمو یا تست
  • آموزش
  • شروع به معامله در فارکس به کمک مدیریت ریسک

نکته مهمی که باید در شروع هر معامله‌ای بدانید چگونگی مدیریت ریسک در هر ترید یا معامله است؟ انجام اینکار باعث می‌شود که در شرایط بحرانی و سخت، همه چیز را کنترل کنید و آن شرایط را به بهترین حالت ممکن کاهش دهید.

معاملات خود را با حساب دمو آغاز کنید

زمانی که شروع به یادگیری فارکس می‌کنید و آموزش‌ها را سپری می‌کنید، در این وسط باید تمرینات خود را در محیطی واقعی تست کنید. داشتن یک حساب دمو برای شما الزامی است. زیرا بهترین راه تجربه برای شماست و می‌توانید به صورت لایو یا زنده با داده‌های واقعی و با پول مجازی معامله انجام دهید.

بنابراین با اینکار بدون درگیر کردن سرمایه واقعی خود، با پول مجازی تجربه کسب می‌کنید و پس از آن با خیالی راحت وارد بازار واقعی می‌شوید.

جدا از اینکه در حال چه نوع آموزشی هستید، باید با تریدرهای موفق و حرفه‌ای که چندین سال است که در فارکس معامله می‌کنند ارتباط برقرار کنید. برای اینکار کافیست در یوتیوب تریدرهای موفق را پیگیری کنید و همزمان تریدهای واقعی که در فارکس انجام می‌دهند را زیر نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که از تجربیات آنها استفاده کنید.

نکته دوم انتظارات خود را پایین بیاورید و در ابتدای راه اصلا به فکر سود نباشید. اگر از همان ابتدا به دنبال سودهای روزانه یا حتی سودهای خیلی زیادی باشید، اضطرابتان چند برابر می‌شود و در آغاز راه، با فارکس خداحافظی می‌کنید.

مشخصات ریسک معامله را مشخص کنید: بیش از آنچه می‌توانید از دست بدهید سرمایه‌گذاری نکنید.

برای خود استراتژی تعیین کنید: پس از مدتی که با حساب دمو کار کردید و همزمان آموزش‌های دیگر تریدرها را زیر نظر گرفتید، وقت آن است که استراتژی خود را پیاده کنید و بر اساس آن معاملات آینده خود را انجام دهید. هر تریدر موفقی یک یا چندیدن استراتژی دارد که بر اساس آن معاملات آینده خود را انجام و مدیریت می‌کند.

احساسات خود را کنترل کنید: ممکن است امروز سود بسیار خوبی کرده باشید و دوباره وارد معامله شوید اما این کار خارج از استراتژی‌ است که قبلا آن را برنامه‌ریزی کرده‌اید. هیچ وقت با احساسات وارد معامله نشوید. حتی ممکن است در آن روز دچار ضرر شده باشید و برای جبران آن دوباره وارد معامله شوید. اما تنها چیزی که نسیبتان می‌شود از دست رفتن سرمایه بیشتر است.

از ضرر و زیان استفاده کنید و سود ببرید: «استاپ لاس Stop Loss» شما را در برابر سقوط یکباره بازار محافظت می‌کند. در حالی که «سود بردن Profit» به شما این اطمینان را می‌دهد که با افزایش بازار سود خواهید کرد.

اخبار بازار را رصد کنید: همیشه اخبار مهم بازار و اقتصاد را دنبال کنید و رویدادهای بزرگی که ممکن است بر بازار تاثیر بگذارد آگاه شوید.

حتما ضرر خواهید کرد: حتی تریدرهای موفق و چندین ساله نیز ضرر می‌کنند در نهایت بیش از چیزی که از دست می‌دهند، دوباره کسب می‌کنند.

یک بروکر مناسب انتخاب کنید: انتخاب کارگزار یا بروکر مناسب و مطمئن، سرمایه شما را در برابر زیان‌های بالقوه حفظ می‌کند.

تا اینجا نکاتی برای شروع معامله در فارکس گفته شد. در ادامه یک بروکر مناسب را بررسی می‌کنیم.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس از آن دسته بروکرهایی است که اکثر معامله‌گران ایرانی در آن ثبت نام کرده‌اند و معاملات خود را با به واسطه این بروکر ثبت می‌کنند. تا به الان اتفاقات زیادی برای ایرانیان رخ داده است که سرمایه آنها توسط بروکرهای مختلف بلوکه شده است.

قطعا ما دوست نداریم سرمایه‌ای را که به زحمت به دست آوردیم به راحتی و با یک تصمیم یک شبه، همه آن را از دست بدهیم.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس بیش از 14 سال است که به عنوان بروکر به هزاران تریدر در سراسر دنیا سرویس داده است. بیشترین تریدرها در این بروکر را ایرانیان و فارسی زبانان تشکیل داده‌اند. مهمترین دلیل اینکه ایرانیان این بروکر را انتخا کرده‌اند، پشتیبانی بسیار عالی این بروکر است. پشتیبانی از روش‌های مختلف به یک تریدر این دلگرمی را می‌دهد که در صورت بروز هر گونه ایراد، این بروکر پاسخگو خواهد بود.

باید بدانید که این بروکر سرمایه تریدرهای خود را تا سقف 20 هزار یورو بیمه می‌کند و این در نوع خود بی‌نظیر است. روش‌های پشتیبانی این بروکر به صورت زیر است:

  • تماس تلفنی
  • چت آنلاین
  • واتساپ
  • تلگرام
  • ایمیل
  • ارسال ایمیل

چگونه در بروکر آمارکتس ثبت نام کنیم؟

اگر قبلا در بروکر دیگری ثبت نام کرده باشید، در این بروکر نیز به راحتی ثبت نام می‌کنید. ثبت نام در بروکر آمارکتس نسبت به دیگر بروکرها بسیار آسان است. مراحل زیر را برای ثبت نام در بروکر آمارکتس انجام دهید:

ابتدا وارد سایت پارسی فارکس شوید و از قسمت معرفی بروکرها، بروکر آمارکتس را انتخاب کنید. راهنمای ثبت نام به صورت ویدیویی از قبل آماده شده است. پس از آن در همان صفحه روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا عملیات ثبت نام آغاز شود. در حین ثبت نام باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • آدرس ایمیل معتبر و در دسترس
  • شماره تلفن همراه
  • کارت ملی
  • کارت بانکی

ثبت نام در کمتر از 5 دقیقه انجام می‌شود و در همان روز می‌توانید شروع به معامله کنید. در حین ثبت اگر دچار خطا یا نیاز به راهنمایی داشتید، به پشتیبان پیغام دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های این بروکر، دارا بود سیستم کپی تریدینگ به نام RAMM است. فکر کنید شما سرمایه‌ای را برای ترید دارید اما اصلا به ترید علاقه‌ای ندارید و دوست دارید که با سرمایه شما، یک تریدر حرفه‌ای معاملات را برای شما ثبت کند و پس از پایان معامله، سود معامله به حساب شما و مقدار مشخص شده به حساب تریدر واریز شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپی تریدینگ و نحوه ثبت نام در آن، عبارت «آموزش کپی تریدینگ پارسی فارکس» را در گوگل جستجو کنید و پس از ورود به سایت پارسی فارکس آموزش لازم را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری