امروز:10 فروردین 1403

برند Juul می تواند به طور موقت به فروش محصولات ویپ (پاد و ماد) خود در ایالات متحده ادامه دهد

Juul با موفقیت دادگاه استیناف ایالات متحده در ناحیه کلمبیا را متقاعد کرد تا ممنوعیت سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد محصولات خود را به تعویق بیندازد. این آژانس اخیراً پس از یک بررسی جامع دو ساله، Juul را از فروش و توزیع خودکار و غلاف سیگار الکترونیکی خود در ایالات متحده منع کرده است. این شرکت به این شرکت دستور داد تا محصولات خود را از بازار حذف کند و حتی به خرده فروشان گفته است که آنها را از قفسه ها بیرون بکشند. این مهلت موقت به Juul اجازه می‌دهد تا به فروش قلم‌ها و غلاف‌های خود ادامه دهد – و به خرده‌فروش‌ها اجازه می‌دهد بدون ترس از جریمه‌ها، آنها را حمل کنند – در حالی که دادگاه درخواست تجدیدنظر خود را در مورد تصمیم FDA بررسی می‌کند.

جول در درخواست خود ، ممنوعیت FDA را “خودسرانه و دمدمی مزاج” خواند. این آژانس همچنین گفت که این آژانس پس از “فشار سیاسی شدید کنگره” این حکم را صادر کرد، زیرا از نظر سیاسی برای آنها راحت شد که Juul را به دلیل محبوبیت ویپینگ در بین جوانان مقصر بدانند، “حتی اگر چند رقیب آن اکنون سهم بیشتری از بازار دارند. و نرخ بسیار بالاتر استفاده از افراد زیر سن قانونی.”

علیرغم اتهام ژول، FDA در تصمیم خود اشاره ای به سیگار کشیدن جوانان نکرد. در عوض، آژانس گفت که محصولات این شرکت را ممنوع می کند، زیرا شواهد کافی مبنی بر اینکه مواد شیمیایی بالقوه مضر از غلاف های اختصاصی آن به بخاری که کاربران استنشاق می کنند نفوذ نمی کند، ارائه نکرده است. آژانس توضیح داد: «…برخی از یافته‌های مطالعه شرکت نگرانی‌هایی را به دلیل داده‌های ناکافی و متناقض – از جمله در مورد سمیت ژنتیکی و مواد شیمیایی بالقوه مضری که از غلاف‌های مایع الکترونیکی اختصاصی شرکت خارج می‌شوند – ایجاد کرد که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و FDA را منع کرده است. از تکمیل یک ارزیابی کامل خطر سم شناسی محصولات ذکر شده در برنامه های کاربردی شرکت.”

ژول البته مخالف بود که اطلاعات و داده های کافی را به آژانس ارائه نکرده است. این شرکت در بیانیه‌ای که برای Engadget ارسال کرد، گفت: «در درخواست‌های خود که بیش از دو سال پیش ارائه کردیم، معتقدیم که مشخصات سم‌شناسی محصولات Juul، از جمله مقایسه با سیگارهای قابل احتراق و سایر محصولات بخار را به‌طور مناسب مشخص کرده‌ایم. این داده ها، همراه با مجموع شواهد، با استاندارد قانونی مناسب بودن برای حفاظت از سلامت عمومی مطابقت دارد.”

ژول سابقه طولانی در زدن سر در سازمان غذا و داروی آمریکا دارد، به ویژه در مورد ویپینگ زیر سن قانونی. محصولات ویپ با طعم میوه آن زمانی در بین جوانان بسیار محبوب بود تا اینکه فروش آنها را به حالت تعلیق درآورد و به فروش منتول و غلاف های با طعم تنباکو چسبید. جول همچنین با کمیسیون تجارت فدرال و تحقیقات مجلس در مورد اینکه آیا تلاش‌های بازاریابی آن نوجوانان را هدف قرار می‌دهد، مواجه شد. همه چیز در چند سال گذشته تغییر کرده است: طبق یک مطالعه اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اکثر دانش‌آموزان دبیرستانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، اکنون پاف بار را به هر برند دیگری ترجیح می‌دهند.

به گزارش نیویورک تایمز، دادگاه به ژول تا دوشنبه مهلت داد تا درخواست دیگری ارائه کند. FDA سپس تا 7 جولای فرصت دارد تا به آن پاسخ دهد. هنوز باید دید که آیا Juul می‌تواند به فروش قلم‌ها و غلاف‌های خود در ایالات متحده در طول دوره جذابیت خود ادامه دهد یا خیر. منابع به وال استریت ژورنال گفتند که Juul در صورت عدم موفقیت در لغو کامل ممنوعیت، از جمله اعلام ورشکستگی، بررسی گزینه های خود را آغاز کرده است.

اشتراک گذاری