امروز:1 اردیبهشت 1403

اینستاگرام در حال آزمایش یک ابزار اسکن چهره با هوش مصنوعی است که می تواند سن شما را تأیید کند

اینستاگرام در حال آزمایش روش‌های جدید تأیید سن است، از جمله درخواست از فالوورها برای تضمین سن شما و حتی استفاده از هوش مصنوعی که می‌تواند سن شما را از طریق یک سلفی ویدیویی تخمین بزند. این بخشی از تلاش برای اطمینان از حداقل 13 سال سن کاربران و “اطمینان از اینکه نوجوانان و بزرگسالان در تجربه مناسب برای گروه سنی خود هستند” است.

برای سیستم «ضمانت اجتماعی»، اینستاگرام از سه فالوور متقابل کاربر می‌خواهد سن خود را تأیید کنند. این فالوورها باید حداقل 18 سال داشته باشند و سه روز فرصت داشته باشند تا به درخواست پاسخ دهند. کاربران همچنان می توانند سن خود را با تصاویر کارت شناسایی نیز تأیید کنند.

بخش هوش مصنوعی از شما می‌خواهد که یک سلفی ویدیویی بگیرید، که اینستاگرام متعلق به متا سپس آن را با شرکتی به نام Yoti به اشتراک می‌گذارد (هیچ اطلاعات دیگری در اختیار Yoti قرار نمی‌دهد، فقط تصویر را می‌گوید). اینستاگرام در پست وبلاگ می‌گوید: “فناوری Yoti سن شما را بر اساس ویژگی‌های صورت شما تخمین می‌زند و این تخمین را با ما به اشتراک می‌گذارد. متا و یوتی تصویر را حذف می‌کنند. این فناوری نمی‌تواند هویت شما – فقط سن شما را تشخیص دهد.”

با وجود این اطمینان‌ها، این سیستم قطعاً بحث‌برانگیز خواهد بود. کاربران به طور گسترده ای به فیس بوک و اینستاگرام نسبت به داده های خود بی اعتماد هستند. علاوه بر این، هوش مصنوعی تشخیص سن Yoti بسته به جنسیت، محدوده سنی و رنگ پوست شما دارای خطاهای بالاتری است.

رابین تومز، یکی از بنیانگذاران Yoti سال گذشته به Wired گفت: سیستم Yoti قبلاً توسط دولت های بریتانیا و آلمان برای تشخیص سن با استفاده از یادگیری عمیق پس از آموزش روی “صدها هزار” تصویر استفاده می شود. با این حال، مانند سایر شبکه های عصبی، نحوه عملکرد آن کمی جعبه سیاه است، بنابراین حتی شرکت دقیقاً نمی داند از کدام ویژگی های چهره استفاده می کند. Yoti یک نسخه نمایشی YouTube (بالا) دارد که در آن آرایش کاربران جوان را اعمال می کند تا ببیند آیا سیستم هنوز هم می تواند سن آنها را به درستی حدس بزند (می تواند).

شما می‌توانید تخمین سن یوتی را خودتان امتحان کنید – متوجه شدم که وقتی عینکم را برداشتم، بسیار جوان‌تر شدم (چهار سال)، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، در صورت استفاده از صورت زنان با پوست تیره، کمترین دقت (به علاوه یا منفی 3.97 سال) و دقیق ترین (2.38 سال) در صورت استفاده از صورت مردانه با پوست روشن است.

اینستاگرام می‌گوید قصد دارد از هوش مصنوعی برای درک سن افراد استفاده کند تا «مثلاً از دسترسی نوجوانان به دوستیابی فیسبوک، بزرگسالان از پیام‌رسانی به نوجوانان و کمک به نوجوانان از دریافت محتوای تبلیغاتی محدود جلوگیری کند». به نظر می رسد که این تازه شروع کار است، زیرا این شرکت گفته است که قصد دارد استفاده از آن را “به طور گسترده در سراسر فناوری های خود” گسترش دهد.

اشتراک گذاری