امروز:7 اردیبهشت 1403

کروز شروع به دریافت کرایه برای خدمات تاکسی بدون راننده خود در سانفرانسیسکو می کند

کروز جنرال موتورز در سانفرانسیسکو هزینه سواری کاملاً بدون راننده را از مسافران دریافت کرده است. این شرکت در اوایل ماه جاری مجوز استقرار بدون راننده را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرد و اولین شرکتی در صنعت بود که این کار را انجام داد. این به کروز اجازه می دهد تا برای سواری بدون راننده ایمنی پشت فرمان، هزینه شارژ کند، اگرچه وسایل نقلیه آن به خیابان های انتخابی در شهر محدود می شود. علاوه بر این، خدمات مسافری پولی این شرکت فقط می تواند از ساعت 10 شب تا 6 صبح کار کند و خودروهای آن تنها می توانند با حداکثر سرعت 30 مایل در ساعت حرکت کنند.

محدودیت دیگر این است که وسایل نقلیه بدون راننده آن در بزرگراه ها مجاز نیستند و در مواقع مه شدید و باران نمی توانند کار کنند. با این حال، این یک نقطه عطف بزرگ است، نه فقط برای کروز، بلکه برای صنعت نوپای روباتاکسی به عنوان یک کل. مجوز کروز این امکان را به آن می‌دهد تا یک سواری تجاری بدون راننده-سرویس تگرگ با ناوگانی تا 30 وسیله نقلیه را انجام دهد. این شرکت قبلاً گفته بود که به تدریج سواری های ارزان قیمت را عرضه می کند، و این برنامه را در آخرین اطلاعیه خود تکرار کرد، جایی که اشاره کرد هر هفته افراد بیشتری را به وسایل نقلیه بدون راننده خود دعوت می کند. هدف این است که در نهایت بتوانیم در تمام طول روز در کل شهر سواری های پرخرج ارائه کنیم.

کروز سال گذشته مجوز ارائه روباتاکسی های عمومی را دریافت کرد، اما فقط می توانست این کار را به صورت رایگان انجام دهد. این شرکت، همراه با Waymo، بالاخره در ماه مارس امسال مجاز به دریافت هزینه از مسافران شد، البته تا زمانی که آنها با رانندگان ایمنی پشت فرمان بودند. درحالی‌که Waymo هنوز نمی‌تواند برای سواری‌های کاملاً خودمختار شارژ کند، اما هنوز تنها شرکت دیگری است که بر اساس لیست CPUC مجوز استقرار رانندگی دریافت کرده است.

اشتراک گذاری