امروز:9 فروردین 1403

کارمندان آمازون در مریلند می گویند که به دلیل سازماندهی کارگران اخراج شده اند

آمازون بار دیگر با اتهامات اخراج سازمان دهندگان اتحادیه روبرو شده است. واشنگتن پست گزارش می دهد که گروه کارمند آمازونیان یونایتد اتهاماتی را در هیئت ملی روابط کار مطرح کرده و آمازون را متهم به اخراج غیرقانونی دو کارگر در یک انبار مریلند برای سازماندهی نیروی کار کرده است. کارکنان پست تحویل DMD9 در Upper Marlboro ظاهراً شغل خود را هم به دلیل جمع‌آوری امضای طومار و هم برای ترویج اعتراضات گسترده در ماه مارس از دست دادند.

این طومارها که در آگوست و دسامبر سال 2021 ایجاد شد، برای بهبود شرایط کاری که شامل غذای سالم تر، استراحت کمتر محدودکننده حمام و افزایش دستمزدی بود که در سایر تسهیلات اعطا شده بود، فشار آورد. طومار اوت منجر به تغییراتی شد، اما امتناع آمازون از تسلیم شدن در دادخواست دسامبر باعث شد تا مارس کناره گیری کند. یکی از کارکنان اخراج شده، جکی دیویس، گفت که او هفته ها بعد بدون دلیل روشن یا موجه اخراج شد.

کلی نانتل، سخنگوی شرکت، در بیانیه‌ای به The Post هرگونه تخلف را رد کرد. این نماینده ادعا کرد که آمازون دیویس را به دلیل “سرقت زمان” و عدم حضور در مرکز پس از ساعت کاری از کار اخراج کرد. نانتل همچنین اظهار داشت که حمایت کارگران از یک جنبش “فاکتوری” در خاتمه کار ندارد و کارکنان به سادگی “انتظارات اساسی” را برآورده نمی کنند.

این اتهامات در پی اتهامات متعددی مبنی بر فعالیت ضد اتحادیه از سوی آمازون مطرح شده است. NLRB دریافت که آمازون در پاییز گذشته یک سازمان دهنده اتحادیه نیویورک را به طور غیرقانونی اخراج کرد، در حالی که دو کارگر در انبار استیتن آیلند ادعا کردند که به دلیل کمک به سازماندهی اولین انتخابات موفق اتحادیه آمازون اخراج شده اند. این پیشگام فناوری همچنین به تاکتیک های ارعاب متهم شده است که شامل تهدید به دستمزد کمتر، برچسب زدن به سازمان دهندگان کارگری به عنوان “اراذل و اوباش” و تلاش های متعدد برای دخالت در آرای اتحادیه ها می شود. در سال 2021، آمازون 4.3 میلیون دلار برای مشاورانی که به دلیل خنثی کردن کمپین های اتحادیه سازی شناخته شده اند، هزینه کرد.

دلایل این اخراج های اخیر هرچه باشد، ممکن است برای آمازون دشوار باشد که از فشار برای تغییر اجتناب کند. آمازونیان یونایتد با جایگزینی راهبردهای متعارف اتحادیه با ایجاد روابط مردمی و فشار برای دستیابی به دستاوردهای مادی کمتر، بهبودهایی را به دست آورده است. این لزوما منجر به تلاش‌های موفق‌تر برای اتحادیه‌سازی نمی‌شود، اما اگر اصلاحات بیشتری انجام شود، تعجب‌آور نخواهد بود.

اشتراک گذاری