امروز:1 اردیبهشت 1403

شکایت از تسلا به دلیل اخراج دسته جمعی که نقض قوانین فدرال است

رویترز گزارش داده است که دو کارمند سابق کارخانه اسپارکس، نوادا، تسلا به دلیل اخراج دسته جمعی از تسلا شکایت کرده اند. آنها ادعا می کنند که بیش از 500 کارگر در کارخانه بدون اطلاع قبلی 60 روزه، برخلاف قوانین فدرال، آزاد شدند. در شکایت آمده است: «تسلا به سادگی به کارمندان اطلاع داده است که فسخ آنها فوراً اجرایی خواهد شد. آنها به دنبال وضعیت اقدام دسته جمعی از طرف کارکنان تسلا در ایالات متحده هستند که در ماه مه یا ژوئن بدون اطلاع قبلی از کار اخراج شده اند.

قانون WARN ایالات متحده ایجاب می کند که شرکت ها تحت شرایط خاص قبل از هر گونه اخراج دسته جمعی اخطار 60 روزه ارائه دهند. ایده این است که به کارکنان زمان کافی برای یافتن کار دیگر یا آموزش مجدد داده شود. جان لینچ، یکی از کارگرانی که شکایت کرد، گفت که در 10 ژوئن به او اطلاع داده شد که فوراً فسخ شده است.

شانون لیس ریوردان، وکیل دادگستری (که نماینده کارگران است)، به بلومبرگ گفت: «تسلا با بی‌توجهی آشکار به قانون WARN شروع به اخراج مردم کرد» و افزود که تسلا فقط یک هفته حقوق پایان کار را به برخی از کارمندان پیشنهاد کرده است. او در حال تدارک یک حرکت اضطراری است تا از تلاش تسلا برای گرفتن آزادی از کارمندان در ازای یک هفته حقوق پایان کار جلوگیری کند.

پس از انتشار اخبار مربوط به این شکایت، ماسک در ایمیلی به CNBC گفت که تسلا تعداد کارکنان خود را 10 درصد کاهش می دهد و در عین حال نیروی کار ساعتی خود را افزایش می دهد. او گفت که کارگران حقوق بگیر حدود دو سوم کارمندان تسلا را تشکیل می دهند، بنابراین اخراج بر روی 3.5 درصد از کارگران در کل تاثیر خواهد گذاشت. ماسک افزود: «فکر می‌کنم یک سال بعد، تعداد کارمندان ما هم در حقوق و هم در ساعات ساعتی بیشتر خواهد شد».

در اوایل ماه جاری، ماسک پس از آن که گزارش شد به مدیران تسلا در مورد برنامه‌های کاهش 10 درصدی نیروی کار خود به مدیران تسلا اعلام کرد و گفت که او «احساس فوق‌العاده بدی» در مورد اقتصاد دارد، نشان داد که از دست دادن شغل در حال رخ دادن است. بنا بر این دادخواست، هزاران کارگر تسلا اخیراً در سراسر ایالات متحده رها شده اند و بسیاری از آنها متحمل “تأثیر اقتصادی ویرانگر” شده اند.

با این حال، ماسک به CNBC گفت که این شکایت مهم نبود. او گفت: «این یک دعوای کوچک است که پیامدهای جزئی دارد. هر چیزی که به تسلا مربوط می شود، سرفصل های بزرگی را به خود اختصاص می دهد، خواه تصادف با دوچرخه باشد یا چیز بسیار جدی تر.»

اشتراک گذاری