امروز:10 فروردین 1403

تاثیر تکنولوژی بر سفرهای توریستی به فرانسه، آلمان و دیگر کشورها

در طی دهه اخیر، فناوری اطلاعات نقش مهمی در میزبانی و صنعت گردشگری داشته است. فناوری به کاهش هزینه ها، بهبود کارایی عملیاتی و خدمات و تجربه مراجعه کننده کمک می کند. مراجعه کننده و شرکت ها هر دو می توانند از بهبود ارتباط، رزرو کردن و داشتن سیستم های خدماتی سود برند. فناوری  به گردشگری و صنعت میزبانی کمک می کند تا نیروی کار انسانی گران قیمت را با فناوری جایگزین کند که نه تنها به کاهش هزینه نیروی کار کمک کرده، بلکه از بروز مشکلات خدمات رسانی به مشتری پیشگیری می کند.

توسعه تکنولوژی در مسافرت و گردشگری

بر اساس تحقیقاتی که در مورد فناوری در گردشگری انجام شده، پیشرفت فناوری تنظیمات کوتاه مدت بسیاری را در فناوری تشخیصی و ابزارهای گوشی همراه در گردشگری ایجاد می کند.

فناوری تشخیصی در صنعت گردشگری

اعتقاد بر این است که شناسایی سفری بدون مدرک برای مسافران مزایایی داشته باشد. از این رو، این امر روشی که مردم برای سفر آماده می شوند را تغییر می دهد. به جای آماده کردن چندین مدرک برای تاییدیه هتل، ID کاربر، پاسپورت و غیره، در حال حاضر مسافران گزینه های بیشتری برای ارائه هویت خود دارند.

بنابراین، فناوری شناخت در صنعت گردشگر شامل مزایای زیادی برای کاربران، مانند بهبود امنیت، عدم انتقال خدمات و پذیرش سطح بالایی از کارایی می باشد.

فناوری تشخیص پیشرفت بزرگتری را در زمینه درخواست ویزا ایجاد کرده است. برای مثال اگر قصد سفر با تور هفت روزه فرانسه را دارید نیاز نیست ویزای شینگن کشور فرانسه را برای سفرتان دریافت کنید، فقط نیاز به انجام عکس برداری بیومتریک دارید. با فناوری بیومتریک برای کشورها بسیار راحت تر خواهد بود که پیشینه شما را بررسی کنند، سرعت فرایند درخواست را بیشتر کرده و کشور میزبان را از ورود مجرمان محفوظ بدارد.

کاربردفناوری تشخیص
پذیرش در هتل به صورت خودکار، پذیرش پرواز، افزایش سرعت فرایند سفارش خدمات غذایی، افزایش امنیت و مسئولیت به اشتراک گذاری وسایل نقلیهفناوری تشخیص چهره
اتاق هوشمند کنترل از راه دور با اسپیکرهای هتل، جستجوی صوتی در اطلاعات سفر با مترجم همزمانکاربرد تشخیص صدا
دسترسی به امنیت یا فناوری اصلی هوشمند اتاق هتلتشخیص اثر انگشت
درخواست پست هزینه تماس در فرودگاه، اسکن چشم در خطوط امنیتی فرودگاه که به عنوان پاسپورت مسافر عمل می کند.اسکن چشم

فناوری همراه در گردشگری

با رشد سریع مصرف کنندگان تلفن های هوشمند، درحال حاضر کاربران می توانند از گوشی های خود به عنوان راهنمای تور جامع استفاده کنند. برای مثال شما اقدام به اخذ ویزای ایتالیا کرده اید تا شهر زیبای ونیز را ملاقات کنید ولی در هواپیما به این فکر فرو می روید که شما این کشور و زبان آنها را بلد نیستید و نگران این می شوید که ممکن است در این کشور زیبا مسیر خود به هتل را پیدا نکنید؛ در اینجا نرم افزارهای تلفن هوشمند به یاری شما می آیند تا بتوانید بر چالش های سفرتان مانند راندن به سمت مقصد، پیشنهاد  مقصد، پرداخت و حتی برداشتن شکاف زبانی غلبه نمایید.

کاربردفناوری تلفن همراه در گردشگری
ارتباط کاربران و ارائه دهندگان را قبل، در طی و بعد از سفر ممکن می کند.ارتباط در دسترس
هوش مصنوعی، ربات چت، پیام فوری، دستیار مجازیمکالمات در دسترس
 مجموعه های API برنامه وب را به برنامه های محلی موبایل منتقل می کند.برنامه های وب مستمر
هوش مصنوعی و کلان داده ها بسته های سفارشی را برای هر حساب ایجاد می کند.پیشنهادات شخصی ساز شده
NFC، کیف پول دیجیتال، رزرو آنلاین با یک کلیکپرداخت های فوری
 جستجو در فهرستی با مقرون به صرفه ترین قیمت هارزرو های ثانیه آخری

 آینده اشتراک گذاری محتویات مربوط به سفر در شبکه های اجتماعی

ظاهرا، فعالیت های سفری به خاطر تاثیر پلتفرم های شبکه های اجتماعی تغییر کرده و در اینستاگرام، فیس بوک یا اسنپ چت اخیرا کاربران را مجاب به انداختن عکس های بیشتری از سفرهای خود کرده است. بر این اساس، نیاز به اشتراک گذاری تجربیات سفر به نظر یک تمایل اساسی بین مسافران شده است. در اینجا آمارهایی وجود دارد که به شما در مورد چگونگی تاثیر شبکه های اجتماعی بر کاربران در طول یا قبل از سفر آگاهی می دهند:

  • بیش از 70% حساب های کاربری عکس های خود را در طول سفر به اشتراک می گذارند.
  • حدود 35% تصمیمات گرفته شده توسط مسافران در مورد مقصد و محل اقامت، تحت تاثیر اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی بوده است.
  • جالب است که بدانید به نظر می رسد افراد زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی در طول مسافرت خود می گذرانند.

در استرالیا، متخصصان بازار بیان می کنند که تجسم محتوا (با استفاده از فناوری AR یا VR) احتمالا بر اشتراک گذاری اجتماعی ترجیح داده می شود. بعلاوه، فناوری مجهز به گوشی همراه نحوه برخورد شرکت ها با مسافران در اینترنت را تغییر می دهد. متاسفانه، مفهوم اشتراک گذاری به صورت مستمر، حریم خصوصی و هویت شخصی را حذف کرده، زیرا اطلاعات خصوصی ممکن است اهرم فشاری برای رفتار های شرآور گردد.

از ویژگی های شبکه های اجتماعی این است که کاربران می توانند اخبار، بررسی ها و تجربیات جعلی ایجاد کنند که بدون شک به عنوان یک ترفند کثیف از فعالیت های روابط عمومی است که به رقبا آسیب می زند. از این رو، این فناوری در صنعت گردشگری با توسعه شبکه های اجتماعی و روند حضور آنلاین هدایت می گردد.

تاثیر اشتراک گذاری اقتصادی روی مسافرت و صنعت گردشگری

تسلط اشتراک گذاری اقتصادی غیرقابل انکار بوده و اکثر معاملات جهانی را در اختیار دارد. به عنوان نوآوری مهم، اخیرا پلت فرم های اشتراک گذاری و برنامه ها، برای کاربران مرحله دیگری از صرفه جویی و آسودگی را ایجاد کرده اند.

از نظر صرفه جویی در هزینه ها، پلتفرم های اشتراک گذاری اقتصادی جزئیات جامعی را در مورد تامین کنندگان به کاربران ارائه داده اند که هزینه ها را به طور مناسبی تخمین می زنند. بعلاوه، با سرویس های اشتراک گذاری یا محصولاتی برای گروه های مصرف کننده، کاربران می توانند هزینه های خود را کاهش داده و تامین کنندگان منابع خود را بهینه سازی کنند.

از نظر راحتی، پیشرفت فناوری در گردشگری چندین ارائه دهنده را در یک پلت فرم به عنوان بسته های سفر همه جانبه ساده سازی می کند. بر این اساس، پروتال سفر و موتور رزرو مسافرت، خدمات متعددی را با تمامی جزئیات سفر به کاربران جمع می کند.  علاوه بر این، کاربران می توانند به جای مراجعه به رستوران، از سیستم تحویل غذای سفارشی یا سیستم سفارش غذا بهرمند شوند. به علاوه این کار باعث ایجاد تجربه بیشتری در سفر می گردد.

گزارشات سال 2018 نشان می دهند که تقریبا 60% گردشگران و توریست های کشور آلمان پس از اخذ فوری ویزای آلمان حداقل یک بار از خدمات اشتراک گذاری اقتصادی در طول سفر خود استفاده کرده اند و هتل هایی را رزرو کرده اند. در این زمینه Airbnb می تواند مطلوب ترین پلتفرم در نظر گرفته شود. بعلاوه، هم سفر شدن با ماشین شخصی نیز مزایایی برای کاربر و ارائه دهنده ایجاد می کند. در این موارد، توسعه فناوری پلتفرم به نظر زیر ساخت ارتباط طرفین می باشد.

پیش بینی می شود که تسلط اشتراک گذاری اقتصادی در این دهه ادامه یابد و راه تجاری را برای انجام بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی باز کند. در مقابل، اخیرا کاربران نگرانی خود را در مورد امنیت شخصی خود در استفاده از خدمات اشتراک گذاری اقتصادی بیان کرده اند. ظاهرا، صاحبان پلتفرم ها مسئولیت کمی برای اتفاقاتی که هنگام ارائه خدمات توسط فروشندگان رخ می دهد، دارند.

در حال حاضر، پیش بینی می شود که فناوری جدید صنعت گردشگری کنترل گسترده تری روی برنامه های سفر کاربران داشته باشد که در نتیجه آن، اقدامات مناسبی را از سمت ارائه دهندگان و کاربران تنظیم می کند. از این رو، فناوری ردیابی بازدیدکنندگان در مکان و زمان حقیقی، ردیابی نقل مکان و نقشه دیجیتالی شخصی نیز باید در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری