امروز:6 اردیبهشت 1403

TikTok می‌گوید که داده‌های ایالات متحده را به دلیل نگرانی‌های امنیتی مجدد در داخل آمریکا ذخیره می‌کند

TikTok می‌گوید به «نقطه عطف مهمی» در راستای وعده‌های خود برای افزایش امنیت داده‌های کاربران آمریکایی خود دست یافته است. در یک به روز رسانی جدید، این شرکت می گوید که “محل ذخیره سازی پیش فرض داده های کاربران ایالات متحده را تغییر داده است.”

همانطور که این شرکت اشاره می کند، قبلاً بسیاری از داده های کاربران خود را در ایالات متحده، در یک مرکز داده مستقر در ویرجینیا ذخیره کرده بود. اما تحت یک همکاری جدید با اوراکل، این شرکت ترافیک کاربران ایالات متحده را به زیرساخت ابری جدید اوراکل منتقل کرده است.
تبلیغات

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: “امروز، 100٪ از ترافیک کاربران ایالات متحده به زیرساخت ابری Oracle هدایت می شود.” ما همچنان از مراکز داده ایالات متحده و سنگاپور خود برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده می کنیم، اما با ادامه کار خود انتظار داریم که داده های خصوصی کاربران آمریکایی را از مراکز داده خود حذف کنیم و به طور کامل به سرورهای ابری Oracle واقع در ایالات متحده بپردازیم. علاوه بر این، TikTok می‌گوید که «تغییرات عملیاتی»، از جمله یک بخش جدید «با رهبری مستقر در ایالات متحده، برای مدیریت انحصاری داده‌های کاربران ایالات متحده برای TikTok» ایجاد کرده است.

این اقدامات بخشی از تلاش طولانی مدت TikTok برای رسیدگی به نگرانی های مقامات ایالات متحده در مورد نحوه مدیریت داده های کاربران توسط TikTok و شرکت مادر ByteDance است. این شرکت در تلاش است تا داده های کاربران ایالات متحده را جدا کند تا برای ByteDance مستقر در چین قابل دسترسی نباشد زیرا قانونگذاران ایالات متحده به قوانینی برای محدود کردن نفوذ شرکت های فناوری چینی توجه دارند.

با این حال، بعید است که پادمان‌های جدید کاملاً بر منتقدان TikTok تأثیر بگذارد، زیرا می‌گویند این شرکت هنوز به همه نگرانی‌های احتمالی در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربران ایالات متحده رسیدگی نکرده است. در واقع، درست پس از اینکه TikTok پست وبلاگ خود را منتشر کرد، BuzzFeed News گزارشی را منتشر کرد که سوالات جدیدی در مورد نحوه مدیریت این شرکت با داده های کاربران آمریکایی خود ایجاد می کند.

این گزارش که بر اساس ساعت‌ها جلسات داخلی منتشر شده در BuzzFeed است، می‌گوید: «کارمندان چینی ByteDance بارها به داده‌های غیرعمومی کاربران TikTok ایالات متحده دسترسی پیدا کرده‌اند.» این ضبط‌ها که بازه زمانی بین سپتامبر گذشته تا ژانویه 2022 را پوشش می‌دهند، جزئیات جدیدی را در مورد تلاش پیچیده برای قطع دسترسی Bytedance به داده‌های کاربران ایالات متحده ارائه می‌دهند.

این گزارش به نقل از یک مشاور خارجی استخدام شده توسط TikTok برای نظارت بر برخی از کارها می گوید که آنها معتقدند تقریباً در همه ابزارهای داخلی شرکت “درپشتی برای دسترسی به داده های کاربر وجود دارد”. همچنین بیانیه‌های چند کارمند را نقل می‌کند که می‌گویند «مهندسان در چین حداقل بین سپتامبر 2021 و ژانویه 2022 به داده‌های ایالات متحده دسترسی داشتند».

همچنین اشاره می‌کند که در حالی که داده‌هایی که «حساس» تلقی می‌شوند، مانند تاریخ تولد و شماره تلفن کاربران، در سرورهای Oracle ذخیره می‌شوند، سایر اطلاعات مربوط به کاربران مستقر در ایالات متحده می‌تواند در دسترس ByteDance باقی بماند. در این گزارش آمده است: «کارمندان چینی ByteDance می‌توانند همچنان به اطلاعاتی در مورد آنچه کاربران آمریکایی TikTok به آن علاقه دارند، از ویدیوهای گربه‌ها گرفته تا باورهای سیاسی، دسترسی داشته باشند.

این ممکن است به اندازه اطلاعات شخصی بیشتر مانند تاریخ تولد و شماره تلفن جدی به نظر نرسد، اما این دقیقاً همان جزئیاتی است که برخی از قانونگذاران در ایالات متحده نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند. مقامات ایالات متحده این سوال را مطرح کرده اند که آیا الگوریتم “برای شما” این برنامه می تواند به عنوان ابزاری برای نفوذ خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

TikTok در بیانیه‌ای به BuzzFeed News گفت: «ما می‌دانیم که از نظر امنیتی یکی از دقیق‌ترین پلتفرم‌ها هستیم و قصد داریم هر گونه شک و تردید در مورد امنیت داده‌های کاربران ایالات متحده را برطرف کنیم.»

اشتراک گذاری