امروز:15 اردیبهشت 1403

یادداشت فاش شده آمازون می گوید این شرکت ممکن است تا سال 2024 با کمبود نیروی کار رو به رو شود

طبق یک یادداشت داخلی که در Recode به بیرون درز کرد، آمازون احتمالاً تا سال 2024 با کمبود کارگران احتمالی برای انبارهای ایالات متحده خود مواجه خواهد شد. این یادداشت حاوی تحقیقات داخلی از سال 2021 بود که یک بحران کاری در آینده را برای غول تجارت الکترونیک پیش بینی می کرد که به برخی مناطق سریعتر از سایرین ضربه می زد. به عنوان مثال، تخمین زده است که آمازون نیروی کار خود را در فینیکس، آریزونا تا پایان سال 2021 و در امپراتوری داخلی کالیفرنیا تا پایان سال 2022 به پایان خواهد رساند. این گروه تعداد کارگران موجود را با استفاده از عواملی مانند سطح درآمد و نزدیکی به فعلی یا برنامه ریزی شده محاسبه کرد.

در این گزارش از شرکت خواسته شد تا اقداماتی را برای رفع شکاف نیروی کار در آینده انجام دهد، مانند افزایش دستمزدها برای حفظ نیروی کار موجود و جذب نیروهای جدید بیشتر. همچنین افزایش اتوماسیون در انبارها را پیشنهاد کرد. نویسندگان این گزارش می‌نویسند: «اگر به تجارت خود ادامه دهیم، آمازون تا سال 2024 نیروی کار موجود در شبکه ایالات متحده را کاهش خواهد داد.

سخنگوی آمازون در بیانیه ای به Engadget گفت که سند فاش شده ارزیابی دقیقی از وضعیت استخدام آن نیست. اسناد پیش نویس زیادی در مورد موضوعات بسیاری در سراسر شرکت نوشته شده است که برای آزمایش مفروضات و بررسی سناریوهای مختلف ممکن استفاده می شود، اما سپس تشدید نمی شوند یا برای تصمیم گیری استفاده نمی شوند. این یکی از آنها بود. رنا لوناک، مدیر عملیات جهانی و ارتباطات میدانی آمازون می‌نویسد: «این وضعیت واقعی را نشان نمی‌دهد و ما به استخدام خوب در فینیکس، امپراتوری داخلی و در سراسر کشور ادامه می‌دهیم.

اتوماسیون چیزی است که آمازون قبلاً با خرید Kiva Systems در سال 2012 روی آن سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. اما طبق تحقیقات Wired در سال گذشته، ربات‌های انبار آمازون قادر به انجام وظایف پیشرفته‌ای نیستند که فقط توسط یک کارگر انسانی قابل انجام است.

کارگران انسانی زمانی یک منبع کافی برای شرکت بودند. این غول فناوری دومین کارفرمای خصوصی بزرگ در ایالات متحده است و بزرگترین کارفرمای خصوصی در تعدادی از ایالت ها و شهرهای ایالات متحده است. این شرکت در پاییز گذشته اعلام کرد که قصد دارد 125000 کارگر را استخدام کند که تقریباً برابر با جمعیت ساوانا، جورجیا است. اما به نظر می رسد استخدام های جدید تا حد زیادی جایگزین کارگرانی هستند که از کار اخراج یا استعفا داده اند. بر اساس تحقیقات نیویورک تایمز در سال گذشته، نرخ گردش مالی آمازون تقریباً 150 درصد در سال است، یا دو برابر حجم کل صنایع خرده‌فروشی و لجستیک.

همانطور که Recode اشاره می کند، نرخ فرسایش آمازون در فونیکس و امپراتوری داخلی بدتر است. همچنین باید با فروشگاه‌های بزرگ مانند Walmart و Target رقابت کند، که اکنون دستمزدهای رقابتی را به کسانی که تجربه انبار دارند ارائه می‌دهند. شهریار کائوسجی، مدیر اجرایی مرکز منابع کارگران انبار اینلند امپایر به Recode گفت: «ما از بسیاری از کارگران [آمازون] می شنویم که می گویند، “من فقط می توانم از خیابان به تارگت یا والمارت بروم.”

اشتراک گذاری