امروز:19 اردیبهشت 1403

اسپیس ایکس کارکنانی را که پشت نامه انتقاد از ایلان ماسک بودند اخراج کرد

نیویورک تایمز گزارش داد که اسپیس ایکس کارمندانی را که در نوشتن و توزیع نامه سرگشاده در انتقاد از ایلان ماسک مشارکت داشتند، اخراج کرده است. نامه ای که اولین بار دیروز فاش شد، رفتار ماسک در شبکه های اجتماعی را “منبع مکرر حواس پرتی و خجالت” خواند و از اسپیس ایکس خواست تا اقدامات او را محکوم کند.

طبق گفته سه کارمند ناشناس و ایمیلی از سوی رئیس و گوین شاتول رئیس اسپیس ایکس که توسط NYT مشاهده شد، اسپیس ایکس برخی از سازمان دهندگان نامه را اخراج کرد، اما هیچ نشانه ای مبنی بر رها شدن تعداد آنها وجود ندارد.
تبلیغات

او نوشت: «[اسپیس ایکس] تعدادی از کارمندان درگیر را با این نامه اخراج کرده است». نامه، درخواست‌ها و روند کلی باعث می‌شود کارکنان احساس ناراحتی، ترس و آزار و/یا عصبانیت کنند زیرا نامه آنها را تحت فشار قرار داده است تا چیزی را امضا کنند که منعکس کننده نظرات آنها نیست. نوعی کنشگری بیش از حد.”

نامه سرگشاده کارمندان به اتهامات اخیر مربوط به سوء رفتار جنسی مربوط به ماسک اشاره می کند که طبق گزارش ها باعث تسویه حساب 250000 دلاری شده است. ماسک گفت این اتهامات “کاملاً نادرست” است و در مورد برخی از جزئیات در توییتر شوخی زمختی کرد. اسپیس ایکس از ماسک دفاع کرد و شاتول گفت که او “شخصا” معتقد است این اتهامات نادرست است.

موضوع دیگر این نامه حواس پرتی ناشی از استفاده ماسک از توییتر بود. در ماه فوریه، کمیسیون SEC تحقیقاتی را درباره ماسک به دلیل معاملات احتمالی خودی آغاز کرد و دادگاه اخیراً حکم داد که وکلای شرکت تسلا باید به تأیید توییت‌های او ادامه دهند. (اوایل این هفته، ماسک به این تصمیم اعتراض کرد). پیش از این نامه، ماسک به کارمندان اسپیس ایکس گفته بود که باید حداقل 40 ساعت در هفته را در دفتر بگذرانند وگرنه در خطر اخراج هستند.

شاتول در ایمیل خود افزود: “پوشاندن هزاران نفر در سراسر شرکت با ایمیل های ناخواسته مکرر و درخواست از آنها برای امضای نامه ها و پر کردن نظرسنجی های بدون حمایت در طول روز کاری قابل قبول نیست. لطفاً روی ماموریت اسپیس ایکس متمرکز بمانید و از وقت خود استفاده کنید. تا بهترین کار خود را انجام دهید. اینگونه به مریخ خواهیم رسید.”

کارمندان در برابر انتقام‌جویی توسط قوانین افشاگر OSHA محافظت می‌شوند، اما این قوانین معمولاً در مورد مسائلی مانند ایمنی، تقلب، مسائل زیست‌محیطی و بیمه سلامت اعمال می‌شوند. با این حال، اخراج ها احتمالاً دور دیگری از جنجال را در مورد ماسک ایجاد می کند.

اشتراک گذاری