امروز:9 فروردین 1403

تکنولوژی اینورتر در کولر گازی

همانطور که حتماً می‌دانید اکثر کولرهای گازی میزان مصرف برق بالایی دارند و در واقع این مورد یک مشکل اساسی است که برای رفع آن مدل‌های جدیدتری از این وسیله‌ی کاربردی به بازار عرضه شده است که مجهز به تکنولوژی اینورتر در کولر گازی هستند. از مزایای این تکنولوژی می‌توان به کاهش مصرف برق و البته انرژی اشاره کرد که باعث شده است بسیاری از افراد این نوع کولرهای گازی را برای خرید ترجیح دهند. اما منظور از اینورتر چیست؟ این قطعه جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل می‌کند. در واقع کولرهای گازی که از این قطعه بهره‌مند نیستند، به صورت صفر و یک فعالیت می‌کنند. یعنی یا با تمام توان در حال کار و یا به طور کامل خاموش هستند. اما بکارگیری تکنولوژی اینورتر در کولر گازی سبب شده است حتی در زمان شروع به کار با دور آهسته به فعالیت پرداخته و زمانی که دمای محیط به درجه مورد نظر نزدیک شد، دور موتور به حالت استند بای تغییر پیدا خواهد کرد.

بررسی تکنولوژی اینورتر کولر گازی

این قطعه وظیفه‌ی رساندن فرکانس متغییر به مصرف کننده را در کولرهای گازی بر عهده دارد که در این صورت سرعت موتور را مدیریت و کنترل خواهد کرد. پرواضح است که با انجام این مورد مصرف دستگاه به شدت کاهش می‌یابد و به همین دلیل است که کولرهای گازی اینورتردار در ردیف دستگاه‌هایی قرار دارد که گرید مصرف انرژی A دارند. البته این مورد تنها مزیت چنین دستگاه‌هایی نیست چرا که افزایش عمر قطعات کولر گازی و بهبود در راندمان انقباض سیستم‌های این وسیله‌ی کاربردی از دیگر خصوصیات این نوع از کولرها به شمار می‌روند.برای خرید کولر گازی از تهویه مهاجر تخخصی ترین سایت تهویه اینجا کلیک کنید 

آیا ملزم به خرید کولر اینورتر دار هستیم

کولرهایی که مجهز به اینورتر هستند به طور کامل می‌توانند سرعت گاز را با کنترل کمپرسور مدیریت کنند که در نتیجه کولر برای خنک کردن محیط به انرژی کمتری نیاز خواهد داشت. ضمناً تکنولوژی اینورتر در کولر گازی می‌تواند دما را نیز مدیریت کند تا به هیچ عنوان با نوسانات دما مواجه نشوید. این در حالی است که کولرهایی که فاقد اینورتر هستند فقط قابلیت خنک کنندگی یا گرمایش ثابت دارند که با روشن و خاموش کردن اجرا خواهند شد. همچنین پرواضح است که مصرف برق فقط با خاموش کردن دستگاه امکان‌پذیر خواهد بود که با این اوصاف اگر بنا به استفاده از کولر گازی باشد، بهترین انتخاب نوع اینورتر دار است چرا که مزیت‌های بیشتری را نسبت به نوع غیر اینورتر دار در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

راهنمای تشخیص کولر گازی اینورتر اصل

به طور قطع آشنایی کامل با اهمیت و مزایای استفاده از کولر گازی اینورتر شما عزیزان را به خرید نوع دلخواه کولر گازی اینورتر ملزم خواهد کرد. اما احتمالاً دغدغه‌ای که در این خصوص دارید، این است که به چه نحو می‌توانید کولرهای گازی اینورتر را شناسایی و خریداری کنید. ما در ادامه به مواردی می‌پردازیم که با استفاده از آنها می‌توانید یک خرید مناسب داشته باشید:

·       بررسی برچسب فنی کولر گازی

از جمله مواردی که می‌توانید به تکنولوژی اینورتر در کولر گازی و یا اصل بودن این لوازم کاربردی را تشخیص دهید، بررسی برچسب فنی اطلاعات است. همانطور که می‌دانید بر روی این برچسب‌ها اطلاعات مختلفی درج شده است که با در نظر گرفتن هر کدام می‌توانید تا حد زیادی به اصل بودن کولر گازی اینورتر اطمینان حاصل کنید.

·       بررسی نوع مصرف آمپر کولر گازی

وقتی آمپرمتر، کلمپ را به دستگاه وصل می‌کند، اعدادی که نشان داده می‌شود نباید ثابت باشند. در واقع این اعداد باید به صورت مرتب صعودی و نزولی شوند و یک رنج خاص نداشته باشند. در این صورت تا حد زیادی می‌توانید به اصل بودن کولر گازی پی ببرید.

·       بررسی برد اینورتر

در ابتدا می‌توانید بررسی کنید که آیا داخل پنل بیرونی کولر گازی برد با چه اندازه در نظر گرفته شده است. در واقع اگر اندازه‌ی این برد بزرگ باشد یعنی با یک کولر گازی اینورتر روبرو هستید و در غیر این صورت کولر از نوع معمولی است. ضمناً می‌توانید به بررسی فن کولر گازی بپردازید که اگر با استفاده از خازن راه‌اندازی شده باشد، نشان از کولر گازی معمولی دارد که در تکنولوژی اینورتر در کولر گازی استفاده نشده است.

·       بررسی نوع گاز مصرفی

در اکثر موارد نوع گاز در نظر گرفته شده برای کولرهای اینوتر، گاز R410a است که این موضوع برای کولرهای گازی معمولی صدق نمی‌کند چرا که در این نوع کولرها گاز R22 استفاده خواهد شد. این مورد را می‌توانید در برچسب فنی دستگاه نیز مورد بررسی قرار دهید. ضمناً توجه داشته باشید که کولرهای گازی اینورتر با آمپر 3.2 کار می‌کنند.

·       ضمانت و گارانتی دستگاه

معمولاً کولرهای گازی اینورتر اصل دارای ضمانت هستند که نشان می‌دهند که تکنولوژی اینورتر در کولر گازی رعایت شده است. ضمناً ضمانت و گارانتی در این نوع دستگاه‌ها فقط در فروشگاه‌های معتبر در نظر گرفته می‌شود که توصیه می‌کنیم برای خرید یک کولر گازی اینورتر اصل حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

مزایا و معایب استفاده از کولرهای گازی اینورتر

اگر چه شاید مهم‌ترین دلیل استفاده از کولرهای اینورتر کاهش مصرف‌شان باشد، اما می‌توان به دیگر دلایل نیز در قالب مزیت این نوع دستگاه‌ها اشاره کرد که از عبارتند از:

– سرعت سرمایش و گرمایش در این نوع از کولرهای گازی از دیگر مزیت‌هایی است که کولرهای معمولی از آن بی‌بهره هستند.

– صدای کولر گازی اینورتر بسیار پایین‌تر از کولرهای گازی معمولی است و از طرفی دما را به خوبی می‌تواند به شکل یکسان در محیط پخش کند.

– قابلیت تغییر سرعت موتور و همچنین امکان تغییر جهت چرخش موتور از دیگر مزایای به کارگیری از تکنولوژی اینورتر در کولر گازی است.

– قابلیت حفاظت در برابر بار اضافی برای کولر اینورتر از دیگر مزایای این نوع دستگاه است.

– کولرهای اینورتر استارت اولیه موتور با سرعت بیشتر را نیز در نظر گرفته‌اند. (برعکس کولرهای معمولی).

·       معایب کولر گازی اینورتر

در مقابل مزایایی که استفاده از این کولر دارد، یکسری معایب نیز خواهد داشت که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– امکان سوختن و از کار افتادن برد الکتریکی کولر گازی اینورتر به دلیل نوسانات برق

– هزینه زیاد جایگزینی برد کولر اینورتر در مقابل با تعویض خازن کولر گازی معمولی

– اگر چه تکنولوژی اینورتر در کولر گازی سبب افزایش عمر دستگاه‌ می‌شود اما در صورت خرابی تعمیرات آن نیز پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد

– خرید کولرهای اینورتر نیازمند هزینه‌ی بیشتری است و با توجه به اینکه این نوع محصولات در انواع مختلف عرضه شده‌اند دست افراد برای انتخاب نوع دلخواه باز است

معرفی انواع کولر گازی اینورتر

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از بهترین برندهای کولر گازی اینورتر بپردازیم. در واقع عناوینی پیشنهادی از بهترین‌های بازار هستند:

·       کولر گازی وستن ایر مدل WSI-R304Hc

این کولر که هم قابلیت گرمایش و هم سرمایش دارد از گاز نوع R410a بهره می‌برد که نشان‌دهنده‌ی تکنولوژی اینورتر در کولر گازی وستن ایر است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به برق مصرفی تک فار 220 ولت و وزن یونیت داخلی 16.3 کیلوگرم آن اشاره کرد. گفتنی است که این کولر گازی 24 ماه ضمانت قطعات داخلی است.

·       کولر گازی اینورتر بوش مدل B1XMI36100

از ویژگی‌های این کولر اینورتر می‌توان به سیستم یخ زدای کمپرسور، دارای کیت برد اینورتر نسل 3، مجهز به سیستم سه بعدی کنترل، سیستم تصفیه هوای خانگی و مواردی از این دست اشاره کرد. در حال حاضر قیمت این محصول حداقل 35 میلیون تومان است که با توجه به ظرفیت 3600 BTU/hr کاملاً مناسب خواهد بود.

·       کولر گازی اینورتر وستنوم مدل WSE-R244HCM

این کولر برند ایرانی از پرفروش‌ترین کولرهای اینورتر با قیمت بسیار مناسب است که دارای عملکردهای ایده‌‌آل مانند صدای آرام، قدرت خنک کنندگی عالی، مجهز به فیلتر آنتی باکتریال و قدرت پرتاب هوای باد است. به طور کلی در بین برندهای ایرانی کولر گازی اینورتر به راحتی می‌توانید برند وستنوم را با قیمت قابل قبولی تهیه و استفاده کنید.

·       کولر گازی اینورتر تی سی ال مدل TAC-24CHSA/XA41

از دیگر انواع کولر با تکنولوژی اینورتر در کولر گازی برند تی سی ال است که هم برای گرمایش و هم سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کارگیری از قابلیت جعبه الکتریکی ضدحریق و همچنین وجود فناوری جریان هوای هوشمند از ویژگی‌های این کولر گازی اینورتر است. این دستگاه در حال حاضر با قیمت 23 میلیون تومان در مراکز معتبر برای فروش در نظر گرفته شده است.

خرید انواع کولر گازی اینورتر از فروشگاه تهویه مطبوع مهاجر

حال اگر برای موقعیت‌های دلخواه مانند منزل، اداره و… نیاز به نوع خاصی از کولر گازی اینورتر دارید، کافی است که از یک مرکز معتبر در این خصوص استفاده کنید که پیشنهاد ما برای این منظور به کارگیری از فروشگاه تهویه مهاجر است. این مجموعه که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند با استفاده از افراد متخصص و امکانات حرفه‌ای توانسته است با بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی همکاری داشته باشد که یکی از آنها در زمینه عرضه انواع کولر گازی اینورتر است.

به طور کلی از جمله خدمات این مجموعه شامل فروش انواع اسپلیت و کولر گازی، دیگ‌های آب گرم و بخار، منابع دوجداره، طراحی و اجرای سیستم‌های گرمایشی، فروش انواع رادیاتور و… خواهد بود که می‌توانید بدون کمترین دغدغه از آنها بهره ببرید. حال برای خرید کولر با تکنولوژی اینورتر در کولر گازی کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران و مدیران مجموعه تهویه مطبوع مهاجر در تماس باشید.

اشتراک گذاری