امروز:30 فروردین 1403

Adobe نسخه رایگان فتوشاپ را برای مرورگرها منتشر خواهد کرد

The Verge امروز گزارش داد که ادوبی قصد دارد نسخه ای از ابزار محبوب ویرایش عکس Photoshop خود را که فقط تحت وب است، معرفی کند. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش این نسخه جدید فریمیوم با کاربران کانادایی است، اما در نهایت آن را در اختیار مخاطبان بیشتری قرار خواهد داد. در حال حاضر، هر کسی در کانادا که یک حساب کاربری Adobe ایجاد کند، می‌تواند به نسخه رایگان و فقط مرورگر Photoshop دسترسی داشته باشد. Engadget با Adobe تماس گرفته است تا بداند چه زمانی قصد دارد این ابزار را برای کاربران سراسر جهان در دسترس قرار دهد و پس از شنیدن پاسخ به روز رسانی خواهد شد.

فتوشاپ برای مدت طولانی استاندارد صنعتی برای ویرایش تصویر بوده است، اما هزینه مجوز ماهانه آن احتمالا اکثر افراد را از استفاده از آن منصرف می کند. در همین حال، نرم‌افزارهای رایگان یا فریمیوم ویرایش عکس مانند Pixlr، Canva و Photopea کاربران معمولی را پذیرفته‌اند و همچنین در ارائه‌های خود پیچیده‌تر شده‌اند. همانطور که The Verge اشاره می کند، Adobe ابزارهای اصلی ویرایش عکس خود را به صورت رایگان در دسترس قرار می دهد تا به کاربرانی که متعلق به مخاطبان معمولی نیستند دسترسی پیدا کند. ادوبی امیدوار است که برخی از کاربران فریمیوم فتوشاپ به مشترکین پولی تبدیل شوند، به خصوص که این شرکت قصد دارد ویژگی های پیشرفته تری را در نسخه فقط تحت وب ارائه دهد که فقط با اشتراک قابل باز شدن است.

اگر این تا حدودی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که ادوبی نسخه تحت وب خود از Photoshop و Illustrator را پاییز گذشته برای مشترکین عرضه کرد. اگرچه عملکرد آنها به ویرایش اولیه و به اشتراک گذاری نظرات بین همکاران در پروژه ها محدود بود. این نسخه جدید وب رایگان فتوشاپ به طور قابل توجهی ابزارهای موجود را گسترش می دهد و به کاربران امکان می دهد پروژه های جدید را شروع کنند و همچنین به ابزارهای پیشرفته تر تصحیح رنگ و ویرایش دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری