امروز:7 اردیبهشت 1403

خودروی بسیار گران‌قیمت لایت‌یر با انرژی خورشیدی در اواخر سال 2022 تولید خواهد شد

استارت‌آپ EV Lightyear این هفته اولین خودروی خورشیدی خود را معرفی کرد، یک سدان شیک به نام Lightyear 0. این شرکت نگاهی به نمونه اولیه تولید لایت‌یر 0 در سال 2019 به ما داد و در نگاه اول، تغییر چندانی نکرده است. این خودرو در اصل یک هیبریدی غیر متعارف است که هم به یک بسته باتری معمولی 60 کیلووات ساعتی EV و هم پنل های خورشیدی روی سقف، کاپوت و دریچه آن مجهز شده است. پانل های خورشیدی در Lightyear 0 هر زمان که خودرو در معرض نور خورشید قرار گیرد به طور خودکار شارژ می شود – فرقی نمی کند پارک شده یا رانندگی کنید.

سال نوری 0 به اندازه انرژی خورشیدی انرژی خورشیدی ندارد. برای رانندگی در مسافت های طولانی، وسیله نقلیه باید از ذخیره باتری خود استفاده کند. پنل های خورشیدی این خودرو می توانند 44 مایل برد در روز را در آب و هوای آفتابی فراهم کنند، در حالی که برد EV آن 388 مایل است. اما برای رانندگانی که رفت و آمدهای بسیار کوتاهی دارند یا کسانی که به ندرت به وسیله نقلیه خود نیاز دارند، Lightyear 0 می تواند به آنها اجازه دهد که دیگر برای بنزین یا شارژ هزینه نکنند. این شرکت ادعا می‌کند که افرادی که روزانه ۲۲ مایل رفت و آمد دارند، می‌توانند بدون نیاز به شارژ، Lightyear 0 را برای دو ماه متوالی در تابستان هلند برانند. رانندگان در آب و هوای آفتابی تر می توانند برای مدت طولانی تر حرکت کنند. لایت یر ادعا می کند که خورشید می تواند سالانه بین 3700 تا 6800 مایل برد سال نوری 0 فراهم کند.
تبلیغات

توجه به این نکته مهم است که دارندگان Lightyear 0 برای توجیه خرید وسیله نقلیه به عنوان یک اقدام صرفه جویی در هزینه، باید برای مدت قابل توجهی رانندگی کنند. Lightyear 0 250,000 یورو قیمت دارد (که تقریباً 263,262 دلار آمریکا است) و شرکت فقط قصد دارد 946 دستگاه بسازد. اما خودرویی با قیمت مناسب تر در راه است. لایت یر اخیراً از نمونه اولیه یک خودروی خورشیدی 33000 دلاری نیز رونمایی کرد که قرار است تا سال 2025 تولید شود.

اشتراک گذاری