امروز:1 اردیبهشت 1403

به گفته محققان، تغییر الگوریتم فیس بوک در سال 2018 به نفع گروه های جمهوری خواه بود

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده، تغییر سال 2018 در الگوریتم فیس بوک منجر به افزایش قابل توجهی در تعامل برای گروه های محلی جمهوری خواه شد، حتی اگر همتایان دموکرات آنها بیشتر پست می گذاشتند. این یافته ها که برای اولین بار توسط NBC News گزارش شد، با یکی از افشاگری های اصلی فیس بوک Papers مطابقت دارد. به عبارت دیگر، این تغییر به معنای تأکید بر محتوای خانواده و دوستان بود که با ایجاد انگیزه در پست‌های منفی باعث ایجاد تفرقه در فید خبری شد.

آخرین تحقیق که در Research & Politics منتشر شده است، از داده‌های CrowdTangle برای سنجش میزان تعامل با پست‌های گروه‌های محلی دموکرات و جمهوری‌خواه در فیس‌بوک و توییتر بین ژانویه 2016 تا اوت 2021 استفاده کرده است. محققان دریافتند که تا پاییز 2018، چند ماه پس از اعلام فیسبوک تغییر الگوریتم آن، افزایش قابل توجهی در تعامل با صفحات جمهوری خواه در فیس بوک بود که در توییتر اتفاق نیفتاد.

ما به این نتیجه رسیدیم که به نظر می رسد تغییرات در نحوه رتبه بندی محتوای فیس بوک منجر به دو برابر شدن کل سهم پست های حزب جمهوری خواه محلی در مقایسه با پست های حزب دموکرات محلی در نیمه اول سال 2019 شده است، حتی اگر احزاب دموکرات در این دوره پست های بیشتری ارسال می کردند.

محققان می‌گویند که «دشوار» است که مطمئن شویم چه چیزی باعث تغییر به پایان سال 2018 شده است. اما آنها خاطرنشان می‌کنند که یافته‌های آنها به طور کلی با آنچه که ما در مورد تغییر الگوریتم فیس‌بوک و واکنش به آن می‌دانیم، به لطف مقالات فیس‌بوک همخوانی دارد. این شرکت در ژانویه 2018 تغییر عمده ای را در سیستم های رتبه بندی News Feed به منظور تأکید بر “تعاملات اجتماعی معنی دار” یا MSI اعلام کرده بود. اما اسناد افشا شده توسط افشاگر فیس‌بوک، فرانسیس هاگن، نشان می‌دهد که در اوایل سال 2019 ناشران و احزاب سیاسی سؤالاتی را در مورد اینکه آیا MSI مشوق منفی‌سازی است یا خیر، مطرح می‌کردند.

کوین ریونینگ، یکی از نویسندگان این مقاله در توییتر نوشت: «البته بدون الگوریتم واقعی، نمی‌توانیم بگوییم چه چیزی باعث تغییر در سال 2018 شد. ما می‌توانیم بگوییم که تغییری به‌ویژه در فیس‌بوک رخ داد و بر تعداد زیادی از احزاب محلی جمهوری‌خواه تأثیر گذاشت. همچنین می‌توانیم بگوییم که زمان‌بندی با آنچه دیگران برای تغییرات FB دیدند مطابقت دارد.

متا در بیانیه‌ای به NBC News، یافته‌های محققان را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که تفاوت‌ها در تعامل را می‌توان به عوامل دیگری نسبت داد. یکی از سخنگویان شرکت گفت: «این با آنچه که MSI در واقع انجام داد، یعنی کاهش میزان محتوای عمومی – مانند محتوای احزاب سیاسی – در پلتفرم، همخوانی ندارد. در عوض، به نظر می‌رسد که روندها در اینجا با چرخه انتخاباتی تفرقه‌انگیز منطبق است، و از آنجایی که اختلافات بین احزاب سیاسی در ایالات متحده برای چندین دهه در حال افزایش است، این ایده که تغییر در رتبه‌بندی فیسبوک اساساً نحوه انتخاب افراد برای تعامل با احزاب سیاسی را تغییر می‌دهد. غیر قابل قبول.»

اشتراک گذاری