امروز:8 اردیبهشت 1403

طبق گزارش‌ها، توییتر جریان کامل داده‌های خود را در اختیار ایلان ماسک قرار خواهد داد

معامله ماسک برای خرید این شرکت از ماه می متوقف شده است.

توییتر می‌تواند با درخواست ایلان ماسک برای داده‌های بیشتر در مورد کاربرانش در این هفته موافقت کند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، این شرکت قصد دارد به این میلیاردر دسترسی کامل به “Firehose” کامل خود بدهد، یک پایگاه داده داخلی که شامل جزئیات بیش از 500 میلیون توییت است که هر روز به این سرویس ارسال می شود. این گنجینه علاوه بر نمایش یک رکورد بی‌درنگ از آنچه در توییتر در هر لحظه اتفاق می‌افتد، شامل داده‌های دستگاه و اطلاعات مربوط به حساب‌هایی است که به پلتفرم دسترسی دارند.

پس از اینکه توییتر پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ماسک را در آوریل پذیرفت، میلیاردر در ماه مه اعلام کرد که این قرارداد به دلیل نگرانی‌هایی که درباره حساب‌های جعلی داشت، «موقتاً متوقف شده است». توییتر مدام ادعا می‌کند که ربات‌ها کمتر از پنج درصد از کاربران روزانه آن را تشکیل می‌دهند، عددی که ماسک می‌گوید می‌خواهد قبل از ادامه خرید تایید کند. روز دوشنبه، ماسک این شرکت را متهم کرد که به دلیل امتناع از افشای اطلاعات کافی در مورد حساب‌های جعلی، «نقض مادی» توافق‌نامه ادغام را انجام داده است.
تبلیغات

در آن زمان، توییتر گفت که به اشتراک گذاری اطلاعات با ماسک ادامه خواهد داد، زیرا برای تکمیل تراکنش تلاش می کند. این شرکت با تکرار بیانیه روز دوشنبه خود به The Post گفت: “ما معتقدیم این توافق به نفع همه سهامداران است.” “ما قصد داریم معامله را ببندیم و توافقنامه ادغام را با قیمت و شرایط توافق شده اجرا کنیم.”

تعداد ربات‌ها و حساب‌های جعلی در توییتر برای ماسک مهم است زیرا این تعداد تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی او در کسب درآمد از پلتفرم از طریق تبلیغات دارد. ماسک حدود 33 میلیارد دلار از ثروت شخصی خود را برای خرید شرکت متعهد کرده است، و او باید این معامله را انجام دهد مگر اینکه بتواند نشان دهد توییتر او را گمراه کرده یا ارزش آن تغییر کرده است.

اشتراک گذاری