امروز:17 اردیبهشت 1403

تماس های صوتی 5G برای برخی از مشترکین T-Mobile در سالت لیک سیتی و پورتلند فعال میشود!

در حال حاضر، این آزمایش به یک مدل از گوشی سامسونگ نیز محدود شده است.

تلفن هوشمند شما معمولاً برای تماس های تلفنی قدیمی به 4G یا LTE متکی است. اما T-Mobile با راه‌اندازی خدمات تجاری Voice over 5G امروز در مناطق محدودی از پورتلند و سالت لیک سیتی، به پیش می‌رود. در حال حاضر، تنها مشتریان دارای گوشی سامسونگ گلکسی S21 5G می توانند به این فناوری دسترسی داشته باشند. بنابراین، در حالی که این یک نمونه واقعا کوچک است، T-Mobile می‌گوید که قصد دارد تا اواخر سال جاری این ویژگی را در مناطق دیگر و سایر برندهای تلفن‌های 5G عرضه کند. پشتیبانی از سامسونگ گلکسی اس 22 اواخر امسال عرضه خواهد شد.

Samsung Galaxy S21 با 5G دارای HD Voice+ است، اما همانطور که برخی از مشتریان اشاره کرده اند، هیچ توانایی برای استفاده از این ویژگی فوق العاده در 5G وجود ندارد. مشتریانی که از T-Mobile استفاده نمی کنند، احتمالاً باید کمی بیشتر منتظر راه اندازی تماس های صوتی 5G باشند. همانطور که FierceWireless اشاره کرد، AT&T و Verizon هنوز تماس صوتی 5G را در اولویت قرار نداده‌اند. AT&T در بیانیه‌ای به Fierce گفت: «ما زمانی برنامه‌ریزی می‌کنیم که VoNR را پیاده‌سازی کنیم که باور داشته باشیم می‌توانیم یک تجربه صوتی را ارائه دهیم که با قابلیت‌های HD Voice ما رقابت کند.

بعید است مشتریان متوجه تفاوت شدید کیفیت صدا بین تماس‌های صوتی 5G و تماس‌های صوتی LTE شوند. طبق گفته T-Mobile، تماس‌گیرندگان ممکن است متوجه «زمان تنظیم تماس کمی سریع‌تر» یا فاصله زمانی کوتاه‌تری بین زمانی که شماره‌ای را می‌گیرند و تلفن شروع به زنگ زدن می‌کند، شوند. اما هر چه بیشتر اپراتورها شبکه‌های 5G مستقل می‌سازند، ما احتمالاً شاهد پیشرفت‌های بزرگی در فناوری صوتی خواهیم بود؛ مانند استفاده از 5G در تماس‌های صوتی و کنفرانسی فراگیر.

اشتراک گذاری