امروز:15 اردیبهشت 1403

پاناسونیک و لایکا از پروژه “L Squared” برای توسعه مشترک دوربین ها و لنزها رونمایی کردند

پاناسونیک و لایکا اعلام کردند که همکاری جدیدی به نام L² (ال به توان) ایجاد کرده اند که به طور مشترک دوربین ها، لنزها و فناوری تصویربرداری را توسعه می دهند. هر دو شرکت در حال حاضر بخشی از اتحاد L-Mount بدون آینه (به همراه سیگما و لایتز) هستند و پاناسونیک فناوری دوربین خود را به لایکا قرض داده است. با این حال، مشارکت جدید عمیق‌تر می‌شود، زیرا آنها از «فناوری‌های توسعه‌یافته مشترک» در محصولات لنز و دوربین مربوطه خود استفاده می‌کنند، در حالی که نام تجاری L² در فعالیت‌های بازاریابی آینده مشخص خواهد شد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «از طریق این همکاری، دو شرکت مشترکاً روی فناوری‌های جدیدی سرمایه‌گذاری خواهند کرد که می‌توانند در محصولات دوربین و لنز گنجانده شوند، و فناوری‌های توسعه‌یافته مشترک را در محصولات لایکا و لومیکس یکدیگر به کار خواهند برد تا قابلیت‌های محصول خود را بیشتر کنند.» در ادامه، لایکا و لومیکس از فناوری L² استفاده خواهند کرد که فرصت‌های جدیدی را برای کاربران خلاق دوربین در فعالیت‌های بازاریابی خود به منظور توسعه یک سیستم مشترک در درازمدت باز می‌کند.

هیچ صحبتی در مورد اینکه چه زمانی نتیجه این همکاری را خواهیم دید، وجود ندارد. اگرچه این امر تا حدی منطقی است، زیرا پاناسونیک با وجود تولید دوربین‌های خوب – به خصوص برای فیلم‌برداری – تمایل دارد تحت الشعاع Canon، Sony و Nikon قرار گیرد. در همین حال، لایکا به دلیل کیفیت لنز شهرت بسیار خوبی دارد، اما به دوربین‌های بدون آینه‌اش احترام کمتری می‌گذارد، زیرا این دوربین‌ها عمدتاً مدل‌های پاناسونیک جدید و گران‌قیمت هستند. با همکاری، پاناسونیک می تواند اعتبار و شهرت نمادین لایکا و کیفیت لنز را به دست آورد، در حالی که لایکا به محصولات تکنولوژیکی پاناسونیک دسترسی خواهد داشت.

اشتراک گذاری