امروز:14 اردیبهشت 1403

پی پال برای کاهش هزینه ها کارگران خود را اخراج کرده است

بر اساس گزارش بلومبرگ، PayPal در این هفته کارکنان مدیریت ریسک و عملیات را اخراج کرده است. این آخرین مورد از یک سری اخراج در شرکت است – و همچنین آخرین مورد نیز نخواهد بود. این نشریه می‌گوید که پردازشگر پرداخت اخیراً تعداد کارکنان خود را در شیکاگو، اوماها، نبراسکا و چندلر، آریزونا کاهش داده است. علاوه بر این، قبلاً فاش کرده بود که قرار است 80 نفر از کارکنان خود را که در دفتر مرکزی خود در سن خوزه، کالیفرنیا کار می کردند، به طور دائم اخراج کند.

در حالی که این شرکت برنامه هایی را برای کاهش استراتژیک نیروی کار خود در سال 2020 تصویب کرد، این اخراج های اخیر پس از آن رخ داد که رشد پی پال نشانه هایی از کند شدن را نشان داد. در سه ماهه اول سال، هزینه‌های این پلتفرم با 15 درصد افزایش به 323 میلیارد دلار رسید که کمترین رشدی است که در پنج سال گذشته داشته است. در دسترس نبودن برخی از محصولات به دلیل بحران زنجیره تامین جهانی ممکن است به این امر کمک کرده باشد، و همچنین این واقعیت که مردم پس از کاهش محدودیت‌های همه‌گیر به خرید در فروشگاه‌ها بازگشتند.

PayPal 100 میلیون دلار را در حقوق پایان کار و سایر هزینه های مربوط به کاهش مشاغل هزینه کرد و انتظار دارد حتی بیشتر هزینه کند. با این حال، در درازمدت، تجدید ساختار باعث صرفه جویی 260 میلیون دلاری شرکت در سال خواهد شد. پردازشگر پرداخت تنها یکی از بسیاری از شرکت‌های فناوری است که به دلیل رکود اقتصادی، تعداد کارمندان را کاهش می‌دهد یا استخدام‌های منجمد را اجرا می‌کند. مایکروسافت، متا و انویدیا استخدام خود را به دلیل کاهش قیمت سهام و کاهش فروش و رشد درآمد محدود خواهند کرد. Uber و Lyft همچنین به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه خود، استخدام را کاهش می دهند. اخیراً، Instacart اعلام کرد که همین کار را انجام می دهد تا قبل از IPO برنامه ریزی شده خود، روی سودآوری تمرکز کند.

اشتراک گذاری