امروز:17 اردیبهشت 1403

سرمایه گذاران توییتر از ایلان ماسک به دلیل دستکاری سهام شکایت کردند

ایلان ماسک با شکایت دیگری بر سر خرید برنامه ریزی شده خود در توییتر روبرو است. رویترز گزارش می دهد که سرمایه گذاران از مدیرعامل تسلا به دلیل دستکاری قیمت سهام قبل از پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری او شکایت کرده اند. مانند پرونده قبلی، ماسک ظاهراً با افشا نکردن این که بیش از 5 درصد از سهام توییتر را تا 14 مارس خریداری کرده است، 156 میلیون دلار پس انداز کرد و قوانین SEC را نقض کرد. سرمایه گذاران گفتند ماسک تنها در اوایل آوریل سرمایه گذاری های خود را فاش کرد، زمانی که فاش کرد که مالک 9.2 درصد از این شبکه اجتماعی است.

سرمایه گذاران گفتند که اظهارات ماسک پس از اعلامیه نیز دستکاری بود. آنها به ویژه در مورد ادعای او نگران بودند که معامله در حالت تعلیق است تا زمانی که توییتر ثابت کند که ربات‌ها مشکل بزرگی نیستند و کمتر از 5 درصد از حساب‌ها را نمایندگی می‌کنند.

شاکیان این پرونده امیدوارند وضعیت دعوای دسته جمعی را دریافت کنند و در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست خسارت نامشخصی دارند. توییتر از اظهار نظر خودداری کرده است و ماسک به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی نداده بود.

خرید مورد انتظار ماسک در حال حاضر باعث موجی از اقدامات قانونی شده است. علاوه بر شکایتی که قبلاً ذکر شد از آوریل، یک صندوق بازنشستگی فلوریدا از ماسک به دلیل نقض ظاهراً قانون دلاور که ادغام را تا سال 2025 منع می کند، شکایت کرد. SEC، در همین حال، در حال بررسی زمان افشای ماسک است. هیچ اطمینانی وجود ندارد که هیچ یک از این اقدامات موفق شوند، اما همچنان چالش‌های جدی برای جاه‌طلبی‌های ماسک ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری