امروز:1 اردیبهشت 1403

فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، گفت که از اتحادیه نرم‌افزار Raven در جلسات داخلی پشتیبانی می‌کند

طبق گزارش ضبط شده از جلسه امروز شرکت که توسط Kotaku مشاهده شد، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، گفته است که پس از تکمیل خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، اتحادیه را در Raven Software به رسمیت می شناسد. آزمایش کنندگان QA در Raven در اوایل این هفته به اتحادیه رای دادند و اولین کارگران سازمان یافته در یک استودیوی بازی AAA در آمریکای شمالی بودند که این کار را انجام دادند.

اسپنسر گفت: «هنگامی که قرارداد بسته شود، ما کاملاً از [یک] سازمان کارمندی که در محل موجود است حمایت خواهیم کرد. ما فکر می کنیم که این حق کارمندان است و چیزی است که می تواند بخشی از رابطه بین یک شرکت و افرادی باشد که در شرکت کار می کنند.

مایکروسافت قبلاً گفته بود که «مسیر» تلاش‌های اتحادیه‌سازی در استودیوی بازیسازی نخواهد بود. لیزا تانزی، معاون شرکتی این شرکت در مصاحبه ای با واشنگتن پست در ماه مارس گفت: “مایکروسافت به حق کارکنان اکتیویژن بلیزارد برای انتخاب اینکه آیا توسط یک سازمان کارگری نمایندگی داشته باشند احترام می گذارد و ما به این تصمیمات احترام می گذاریم.”

FTC در حال حاضر در حال بررسی خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard است که آژانس باید قبل از نهایی شدن معامله آن را تایید کند. بر اساس اطلاعات، تحقیقات FTC – که عمدتاً به بررسی هر گونه تأثیرات ضد رقابتی این معامله می پردازد – همچنین بر چگونگی تأثیر آن بر نیروی کار فعلی اکتیویژن، به ویژه کارگرانی که شکایت های تبعیض آمیز و آزار و اذیت علیه شرکت ارائه کرده اند، تمرکز خواهد کرد.

ناشر بازی های ویدیویی مستقر در سانتا مونیکا با تعدادی از شکایت ها در رابطه با محل کار خود مواجه شده یا در حال رسیدگی است، از جمله پرونده ای که در اوایل ماه جاری توسط سیستم بازنشستگی کارکنان شهر نیویورک ارائه شد که ادعا می کند با عدم رسیدگی به اتهامات مربوط به طرح های بازنشستگی، ارزش برنامه های بازنشستگی را کاهش داده است. تبعیض و آزار جنسی در محل کار در همین حال، SEC و DOJ در حال بررسی Activision و مدیر عامل آن برای تجارت بالقوه داخلی هستند که قبل از علنی شدن قرارداد مایکروسافت رخ داده است.

آزمایش‌کنندگان QA Raven تلاش‌های اتحادیه‌سازی را در سال گذشته پس از فسخ ناگهانی 12 پیمانکار توسط شرکت آغاز کردند. این به دنبال ادعاهای طولانی مدت آزمایش کنندگان Raven مبنی بر عدم پرداخت غرامت به آنها و همچنین افرادی که در نقش های مشابه در اکتیویژن حضور دارند و همچنین درگیر “کرانچ” هستند – اصطلاحی برای ساعات اضافه کاری اغلب وحشیانه طولانی مدت بسیاری در صنعت بازی های ویدئویی است. انتظار می رود برای ارسال محصولات طبق برنامه کار کند. این شرکت تلاش کرد تا تیم را در داخل پراکنده کند و در غیر این صورت روند سازماندهی را ناکام بگذارد، در نهایت بدون موفقیت. اکثریت آرا به نفع اتحادیه سازی (19 رای موافق، در حالی که تنها سه رای مخالف) دادند. هر دو طرف تا 31 مه فرصت دارند هرگونه اعتراضی را مطرح کنند. با ممانعت از آن، NLRB اتحادیه GWA را تأیید خواهد کرد – پس از آن اکتیویژن موظف است بدون توجه به نتیجه ادغام مایکروسافت، مذاکره برای یک قرارداد جمعی را با کارگران Raven آغاز کند.

Engadget برای اظهار نظر در مورد اظهارات اسپنسر با Xbox و Game Workers Alliance تماس گرفته است و در صورت شنیدن پاسخ به روز رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری