امروز:7 اردیبهشت 1403

مایکروسافت تأیید کرد که در حال کار بر روی دستگاه استریم جدید خود است!

در اوایل این ماه، شایعه‌ای حاکی از آن بود که مایکروسافت ممکن است تقریباً آماده راه‌اندازی یک استریم بازی مشابه کروم‌کست برای سرویس Xbox Cloud Gaming خود باشد. این شرکت اکنون تأیید کرده است که چنین دستگاهی (با نام رمز Keystone) وجود دارد، اما طبق گزارشی از Windows Central، ممکن است به این زودی ها عرضه نشود.

یکی از سخنگویان مایکروسافت به Windows Central گفت: «همانطور که سال گذشته اعلام شد، ما در حال کار بر روی یک دستگاه پخش بازی با نام رمز Keystone هستیم که می تواند بدون نیاز به کنسول به هر تلویزیون یا مانیتوری متصل شود. ما تصمیم گرفته‌ایم که از نسخه فعلی دستگاه Keystone فاصله بگیریم. آموخته‌های خود را به کار می‌گیریم و تلاش‌های خود را روی رویکرد جدیدی متمرکز می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد بازی Xbox Cloud را در آینده به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم. “

سال گذشته، مایکروسافت تأیید کرد که در حال ساخت استریم بازی های ویدیویی ایکس باکس و پخت این فناوری در تلویزیون های هوشمند است. این شرکت در آن زمان گفت: «ما در حال توسعه دستگاه‌های پخش مستقل هستیم که می‌توانید به تلویزیون یا مانیتور وصل کنید، بنابراین اگر اتصال اینترنتی قوی دارید، می‌توانید تجربه Xbox خود را پخش کنید.

از آنجایی که Stadia آنطور که گوگل انتظار داشت بازار را روشن نکرد، مایکروسافت ممکن است پروژه خود را بررسی کند. سخنگو گفت: “به عنوان بخشی از هر سفر فنی، ما به طور مداوم تلاش های خود را ارزیابی می کنیم، آموخته های خود را مرور می کنیم و اطمینان می دهیم که برای مشتریان خود ارزش قائل هستیم.”

بازی Xbox Cloud (Née xCloud) به‌عنوان بخشی از اشتراک ۱۵ دلاری ماهانه Xbox Game Pass Ultimate برای رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های تلفن همراه و کنسول‌های Xbox عرضه شده است — اگرچه تقریباً یک سال پس از عرضه گسترده هنوز از نظر فنی در نسخه بتا است. با این حال، Stadia می‌تواند روی دستگاه‌های Chromecast نسبتاً ارزان Google، به علاوه تلویزیون NVIDIA Shield و تلویزیون‌های هوشمند متعدد اجرا شود. بدیهی است که مایکروسافت مراقب دستگاه پخش خود است، بنابراین به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک راه اندازی شود.

اشتراک گذاری