امروز:6 اردیبهشت 1403

یوتیوب 70000 ویدیو را از زمان حمله به اوکراین به دلیل خشونت حذف کرد

گاردین روز یکشنبه گزارش داد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، یوتیوب تا به امروز بیش از 70000 ویدیو مرتبط با درگیری را حذف کرده است. این شرکت به گاردین گفت که بسیاری از ویدیوها را به دلیل نقض خط مشی رویدادهای خشونت آمیز اصلی خود حذف کرده است، که سازندگان محتوا را از انکار یا بی اهمیت جلوه دادن رویدادهایی مانند تهاجم منع می کند.

یوتیوب اقدامات اجرایی را تفکیک نکرد اما خاطرنشان کرد که تقریباً 9000 کانال را در این عملیات به حالت تعلیق درآورده است، از جمله یک کانال مرتبط با ولادیمیر سولوویوف، روزنامه نگار طرفدار کرملین. برخی از ویدئوهایی که یوتیوب حذف کرد، دستورالعمل های شرکت را با اشاره به تهاجم به عنوان “مأموریت آزادی” شکست.

ما یک سیاست رویدادهای خشونت‌آمیز بزرگ داریم و این سیاست در مورد مواردی مانند انکار رویدادهای خشونت‌آمیز مهم اعمال می‌شود: همه چیز از هولوکاست تا سندی هوک. نیل موهان، مدیر تولید یوتیوب به گاردین گفت و البته آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک رویداد خشونت‌آمیز بزرگ است. بنابراین ما از این سیاست برای انجام اقدامات بی‌سابقه استفاده کرده‌ایم.»

یوتیوب که تا حدی ناشی از اقداماتش است، شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد افرادی در اوکراین، لهستان و روسیه بوده است که محتوای «معتبر» در مورد درگیری مصرف می‌کنند. به عنوان مثال، در اوکراین، محتوای خبری در مورد تهاجم بیش از 40 میلیون بازدید ایجاد کرده است. موهان به گاردین گفت: «اولین و احتمالاً مهم‌ترین مسئولیت این است که مطمئن شویم افرادی که به دنبال اطلاعات درباره این رویداد هستند می‌توانند اطلاعات دقیق، با کیفیت و معتبر را در YouTube دریافت کنند.

این اقدام بر نقش حیاتی سرویس‌هایی مانند یوتیوب در جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین تأکید می‌کند. تنها در روسیه، یوتیوب بیش از 90 میلیون کاربر دارد که آن را به بزرگترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو در این کشور تبدیل می‌کند. اقدامات این شرکت علیه شبکه‌های دولتی مانند RT و Sputnik تأثیر شگرفی بر توانایی این سازمان‌ها برای انتشار پیام کرملین داشت.

اشتراک گذاری