امروز:18 اردیبهشت 1403

اتوپایلوت تسلا در پی کشته شدن سه نفر در دست بررسی است

وال استریت ژورنال گزارش داد که تصادف اخیر مدل S که منجر به کشته شدن سه نفر شد، جرقه تحقیقات فدرال دیگری را در مورد سیستم خلبان خودکار تسلا انجام داده است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) در حال انجام تحقیقات است و گفت که در حال حاضر در حال بررسی بیش از 30 حادثه مربوط به خلبان خودکار تسلا است.

طبق گزارش اورنج کانتی، این حادثه در 12 می در نوار مارینرز مایل نیوپورت بیچ رخ داد. بر اساس گزارش ها، خودروی برقی به حاشیه رفت و با تجهیزات ساختمانی برخورد کرد و هر سه سرنشین آن کشته شدند. سه کارگر ساختمانی نیز با جراحات غیر قابل تهدید به بیمارستان منتقل شدند. پلیس از گفتن اینکه آیا خلبان خودکار تسلا در این موضوع دخیل بوده است خودداری کرد.

تسلا یکی از تعدادی خودروساز است که سیستم‌های کمک راننده سطح 2 را برای سهولت کارهای رانندگی طراحی کرده است. با این حال، این سیستم‌ها کاملاً خودران نیستند (سطح 4 یا 5)، و تسلا به طور خاص به رانندگان دستور می‌دهد که به جاده توجه کنند و دست خود را روی فرمان نگه دارند.

NHTSA در آگوست گذشته اعلام کرد که به دنبال 11 تصادف با وسایل نقلیه اولیه پارک شده از سال 2018 که منجر به مجروح شدن 17 نفر و کشته شدن یک نفر شد، تحقیقاتی را درباره Autopilot آغاز کرده است.

خود NHTSA توسط هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) به دلیل عدم اطمینان از اینکه خودروسازان از ویژگی های ایمنی مناسب در وسایل نقلیه خودران سطح 2 خود استفاده نمی کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است. جنیفر هومندی، رئیس NTSB، استفاده تسلا از عبارت “خودرانی کامل” برای جدیدترین سیستم اتوپایلوت خود را “گمراه‌کننده و غیرمسئولانه” خواند و گفت: “به وضوح بسیاری از افراد را به سوء استفاده و سوء استفاده از فناوری گمراه کرده است.”

اشتراک گذاری