امروز:1 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک ادعا می کند که تیم حقوقی توییتر به او گفته است که او NDA را نقض کرده است

توئیت ایلان ماسک ممکن است او را دوباره با مشکل قانونی مواجه کرده باشد. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، مدیر اجرایی تسلا و اسپیس ایکس روز جمعه توییت کرد که معامله او برای خرید توییتر به طور موقت متوقف شده است، زیرا شرکت فاش کرد که حساب‌های جعلی و هرزنامه کمتر از 5 درصد از کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد آن را در سه ماهه اول سال 2022تشکیل می‌دهند.

پس از اینکه توئیت او باعث شد که پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر بگوید که شرکت برای همه سناریوها آماده است، ماسک اظهار داشت که تیمش برای تأیید اعداد توییتر، «نمونه تصادفی 100 فالوور» را آزمایش خواهد کرد. به گفته این میلیاردر، یکی از پاسخ‌هایی که او به سؤالی درباره روش‌شناسی خود داد، پاسخ تیم حقوقی توییتر را برانگیخت.

او در توییت ادعایی توهین‌آمیز گفت: «من 100 نفر را به‌عنوان عدد اندازه نمونه انتخاب کردم، زیرا توییتر از آن برای محاسبه <5 درصد جعلی/هرزنامه/تکراری استفاده می‌کند». ماسک بعداً در مورد اقدامات خود گفت: “تیم حقوقی توییتر به تازگی تماس گرفت تا تذکر دهد که من NDA آنها را با فاش کردن اندازه نمونه 100 تایی چک ربات نقض کردم.”

توییتر از اظهار نظر درباره توییت های ماسک خودداری کرد.

در تغییر دیگری در تلاش ماسک برای خرید توییتر، او همچنین خوراک الگوریتمی این پلتفرم را هدف قرار داد. او گفت: «شما توسط الگوریتم به گونه‌ای دستکاری می‌شوید که متوجه نمی‌شوید».

این پیام توجه جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر را به خود جلب کرد. دورسی به ماسک گفت: «این برنامه صرفاً برای صرفه جویی در وقت شما طراحی شده است که برای مدتی از برنامه دور هستید. “Pull to refresh به کرون معکوس نیز برمی گردد.”

سپس دورسی به شخصی پاسخ داد که گفته بود فید الگوریتمی توییتر «قطعاً» برای دستکاری طراحی شده است. «نه برای دستکاری طراحی نشده است. دورسی گفت: این فید طراحی شده بود تا شما را جلب کند و از آنچه که با آن درگیر هستید کار کند. “این قطعاً می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد.”

بعداً ظاهراً ماسک از اظهار نظر خود عقب نشینی کرد. او گفت: «من بدخواهی را در الگوریتم پیشنهاد نمی‌کنم، بلکه سعی می‌کند حدس بزند چه چیزی را می‌خواهید بخوانید و در انجام این کار، سهواً دیدگاه‌های شما را دستکاری/تقویت می‌کند بدون اینکه متوجه شوید این اتفاق می‌افتد.

اگر چیزی از اقدامات ماسک رخ دهد، این اولین باری نیست که یکی از توییت‌های او، او را با مشکل قانونی مواجه می‌کند. در سال 2018، توییت او که “تامین بودجه تامین می شود” توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به خود جلب کرد و منجر به تسویه حساب 40 میلیون دلاری با آژانس شد که او اکنون در تلاش برای پایان دادن به آن است.

اشتراک گذاری