امروز:10 فروردین 1403

آیفون USB-C می تواند بخشی از یک حرکت گسترده تر از لایتنینگ برای اپل باشد

اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای دوری گسترده‌تر از پورت لایتنینگ اختصاصی خود نسبت به آنچه که در ابتدا در گزارش‌های اوایل هفته پیشنهاد شده بود، باشد. به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، این شرکت در حال کار بر روی لوازم جانبی، از جمله AirPods و همچنین لوازم جانبی ماوس و صفحه کلید است که از طریق USB-C شارژ می شوند.
کو این پیش بینی را در پاسخ به توییتی که در 11 می ارسال کرد به اشتراک گذاشت. در آن پیام قبلی، او گفت که اپل تا نیمه دوم سال 2023 آیفون را به گونه‌ای طراحی می‌کند که استاندارد پورت جهانی‌تر را داشته باشد. بلومبرگ بعداً پیش‌بینی کو را تأیید کرد.

زمان دقیق انتقال لوازم جانبی اپل به USB-C مشخص نیست. کو فقط گفت که این انتقال “در آینده قابل پیش بینی” اتفاق خواهد افتاد. طبق گزارشی که بلومبرگ در روز جمعه منتشر کرد، اپل یک آیفون USB-C را تا سال آینده عرضه نخواهد کرد. برای شرکت منطقی‌تر است که این حرکت را به یکباره انجام دهد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کارها را به این ترتیب انجام دهد.

مانند آیفون USB-C، انگیزه اپل برای دور کردن لوازم جانبی خود از لایتنینگ ممکن است بیشتر به اجتناب از بررسی نظارتی مربوط باشد تا ایجاد یک تجربه کاربری بهتر. در تلاشی برای کاهش زباله های الکترونیکی، اتحادیه اروپا سال ها تلاش کرده است تا برای یک درگاه شارژ جهانی تلاش کند و ماه گذشته یک قدم به الزام USB-C در تمام وسایل الکترونیکی کوچک و متوسط ​​نزدیک شد.

اشتراک گذاری