امروز:6 اردیبهشت 1403

گوشی هوشمند Xperia 1 IV سونی دارای «اولین لنز زوم اپتیکال واقعی جهان» است

سونی به شدت از تخصص دوربین خود برای ایجاد گوشی هوشمند پرچمدار آینده خود، Xperia 1 IV استفاده کرده است. مجموعه ای از ویژگی های خلاقانه و تصویر محور از جمله آنچه که آن را “اولین لنز زوم اپتیکال واقعی 85-125 میلی متری جهان” می نامد، همراه با 4K واقعی با سرعت 120 فریم در ثانیه، قابلیت پخش زنده و مانیتور خارجی و تراشه پلت فرم موبایل Snapdragon 8 Gen 1 را ارائه می دهد.

ویژگی کلیدی Xperia 1 IV زوم تله فوتو است که محدوده زوم معادل 85-125 میلی متر را ارائه می دهد که برای ورزش، حیات وحش و غیره کافی است. به نظر می رسد سونی برای ساخت آن از یک سیستم پریسکوپ 90 درجه استفاده کرده است، درست مانند کاری که هواوی با P30 Pro انجام داد.

گوشی هوشمند Xperia 1 IV سونی دارای اولین لنز زوم اپتیکال واقعی در جهان است.

در بالای زوم تله فوتو، لنزهای 16 میلی‌متری و 24 میلی‌متری (معادل 35 میلی‌متری) به همراه سنسور زمان پرواز دارد. هر سه دوربین از سنسور 12 مگاپیکسلی Exmor RS با سرعت بازخوانی تا 120 فریم در ثانیه استفاده می کنند. این به گوشی اجازه می دهد تا ویدیوی 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه یا معادل 5 برابر حرکت آهسته در 4K ضبط کند.

از دیگر ویژگی‌های دوربین می‌توان به فوکوس خودکار چشم در زمان واقعی و ردیابی بی‌درنگ با هر لنز، همراه با سیستم SteadyShot اپتیکال اشاره کرد. برای عکاسی، با نوردهی خودکار و فوکوس خودکار پیوسته فعال در هر سه لنز، هم برای افراد و هم برای حیوانات، می‌تواند به سرعت 20 فریم در ثانیه برسد. سونی همچنین به لطف هوش مصنوعی، تراز سفیدی خودکار دقیق را در شرایط چالش برانگیز نوید می دهد.

همه لنزها از اپتیک زایس با پوشش T* Zeiss استفاده می کنند که برای افزایش کنتراست و وضوح و در عین حال کاهش انعکاس طراحی شده است. دوربین جلویی از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی Exmor RS استفاده می‌کند که بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است و به شما امکان می‌دهد با نور کمتری سلفی بگیرید.

سونی همچنین برخی برنامه ها و ویژگی های نرم افزاری را برای کمک به سازندگان محتوای ویدیویی اضافه کرد. مانند Xperia 1 Pro، ویژگی «Powered by CineAlta» Cinematography Pro به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از پارامترها و تنظیمات مشابه فیلمبرداران حرفه ای ضبط کنند. همچنین می توانید تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و تعادل رنگ سفید را حتی در حین ضبط به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین دارای تصویربرداری چند فریمی 4K HDR است که امکان فیلم‌برداری با محدوده دینامیکی گسترده‌تر را بدون کاهش وضوح فراهم می‌کند.

همچنین به لطف نمایشگر 120 هرتزی HDR 6.5 اینچی OLED 21:9 با تاری حرکتی 240 هرتزی و نرخ اسکن لمسی 240 هرتزی، “نهایی تجربه بازی با موبایل” را با Xperia 1 IV نوید می دهد. این پلتفرم موبایلی Snapdragon Gen 1 است و از بازی Snapdragon Elite Qualcomm برای بهبود عملکرد استفاده می کند. همچنین دارای چیزی است که سونی آن را “کنترل قدرت سرکوب گرما” می نامد که به طور خودکار عملکرد را در دماهای بالا کاهش می دهد، “حتی در حین بازی هنگامی که به شارژر متصل می شود.”

این نمایشگر از فناوری Bravia HDR Remaster برای تماشای سرگرمی های پیشرفته استفاده می کند که نویدبخش “کنتراست، رنگ و وضوح بیشتر” است. همچنین به فناوری صدای فراگیر Dolby Atmos مجهز شده است که قرار است تجربه فراگیرتری را برای سینما ارائه دهد.

گوشی هوشمند Xperia 1 IV سونی دارای «اولین لنز زوم اپتیکال واقعی در جهان» سونی است.

Xperia 1 IV برای ساده‌سازی پخش زنده نیز طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد هنگام استفاده از حالت Videography Pro به Eye AF و ویژگی‌های ردیابی اشیا دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان یک مانیتور خارجی برای پخش زنده از هر دوربین آلفای سازگار استفاده کرد، و در صورت جفت شدن با مانیتور Vlog Sony، «کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین‌های پشتی محتوا را به صورت زنده پخش کنند».

از دیگر ویژگی های آن می توان به IP65/68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، Corning Gorilla Glass Victus در جلو و پشت، 5G با sub6/mmWave، WiFi 6E، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با کارت microSD اشاره کرد. این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ بی سیم است و می تواند در 30 دقیقه تا 50 درصد سریع شارژ شود.

قیمت، همانطور که از همه اینها انتظار دارید، ارزان نخواهد بود. در تاریخ 1 سپتامبر 2022 با قیمت 1600 دلار به B&H ​​Photo و دیگر نمایندگی‌های سونی در سراسر ایالات متحده در رنگ مشکی یا بنفش ارسال می‌شود، اگرچه رنگ بنفش منحصراً در وب‌سایت سونی موجود است. پیش‌سفارش‌ها امروز باز می‌شوند و برای مدت محدودی، مشتریان واجد شرایط جدیدترین هدفون‌های بی‌سیم واقعی WF-1000XM4 سونی را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری