امروز:5 اردیبهشت 1403

در Google I/O 2022 باید منتظر چه محصولاتی از گوگل داشته باشیم؟

کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل سرانجام به عنوان یک سخنرانی حضوری (محدود) برای سال 2022 بازمی گردد، اما این بزرگترین داستانی نیست که احتمالاً از این رویداد ظاهر می شود. امسال، علاوه بر به‌روزرسانی معمول اندروید، احتمالاً برخی از مهم‌ترین معرفی‌های سخت‌افزاری این شرکت در حافظه اخیر شامل اولین ساعت هوشمند پیکسل است. وقتی ساندار پیچای و خدمه روی صحنه می روند، در اینجا چیزی است که باید انتظار داشت.

ما اضافه می کنیم که تنظیم کردن آسان خواهد بود. Google ارائه را بصورت زنده از طریق کانال یوتیوب خود در 11 مه در ساعت 13:00 شرقی پخش می کند، از جمله در نسخه ای با تفسیر زبان اشاره آمریکایی. شما می توانید انتظار پوشش و تفسیر از Engadget را در طول و بعد از سخنرانی اصلی داشته باشید.


Pixel Watch and Wear OS 3

ستاره واقعی I/O ممکن است علیرغم تلاش‌های گوگل برای مخفی نگه داشتن آن، قبلاً از بین رفته باشد. شایعات مربوط به یک ساعت هوشمند رسمی گوگل سالهاست که منتشر شده است، اما به نظر می رسد این شرکت در حال حاضر نزدیک به معرفی ساعت هوشمند پیکسل است. ظاهراً یک نمونه اولیه از دستگاه در یک رستوران توسط یک منبع Android Central پیدا شده است، اما گوگل نیز در هفته‌های اخیر برای علامت تجاری پیکسل واچ ثبت نام کرده است. ممکن است فقط مربوط به زمان رسیدن ساعت باشد، نه «اگر».

نمونه اولیه ممکن است در مورد برنامه های گوگل صحبت کند. مطابق با شایعات گذشته، به نظر می رسد ساعت پیکسل دارای یک قاب گرد براق، یک تاج چرخان و تقریباً بدون حاشیه است. آن را به عنوان پاسخ اندروید به طراحی زیبا اپل واچ، فقط با یک صفحه نمایش دایره ای در نظر بگیرید. این ساعت هوشمند دقیقاً مانند رقیب خود از نوارهای اختصاصی اما به راحتی قابل تعویض برای کمک به شخصی سازی ظاهر استفاده می کند. عکس‌ها همچنین نشان می‌دهند که حداقل نوعی از نظارت بر ضربان قلب وجود خواهد داشت، در حالی که یک کد پیشین درز 9to5Google به وجود یک پردازنده Exynos در داخل اشاره کرد.

با این حال، نقطه مرکزی واقعی ممکن است نرم افزار باشد. اعتقاد بر این است که Pixel Watch به عنوان ویترینی برای Wear OS 3، یک رابط ساعت هوشمند بزرگ که با کمک سامسونگ توسعه یافته است، خدمت می کند. انتظار می‌رود که شامل ناوبری آسان‌تر، پشتیبانی از کاشی‌ها (بخوانید: ویجت‌ها) برای برنامه‌های شخص ثالث، عملکرد بهبود یافته و سفارشی‌سازی بیشتر برای ساعت‌سازان باشد. ردیابی فعالیت Fitbit کلید تجربه خواهد بود، و کد کشف شده در شبیه ساز سیستم عامل جدید اشاره می کند که برنامه تناسب اندام ممکن است در برخی از واچ فیس ها ادغام شود. در حالی که Wear OS مدت‌هاست که عملکردهای ورزشی مناسبی را در خود جای داده است، ساعت هوشمند Pixel ممکن است برای ارائه ردیابی واقعاً قوی به هیچ برنامه پس از فروش نیاز نداشته باشد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که Google Pixel Watch را در I/O معرفی کند، و جزئیاتی مانند قیمت گذاری همچنان یک راز باقی مانده است. با این حال، گزارشگر Jon Prosser، که به طور کلی سابقه ای قوی در نشت اطلاعات دارد، ادعا کرده است که ساعت می تواند در 26 می، تنها چند هفته پس از I/O وارد بازار شود. اگر چنین است، انتظار داریم Wear OS 3 در هفته‌های آینده برای ساعت‌های شخص ثالث سازگار (مانند نمونه‌های اخیر از Fossil، Mobvoi و Samsung) عرضه شود.

پیکسل 6a

گوگل از Pixel 4a 5G 2020 یک گوشی میان رده جدید و معنادار معرفی نکرده است (Pixel 5a تقریباً یکسان بود)، بنابراین ما برای سخت افزار جدید دیر شده ایم. خوشبختانه، این ممکن است در خط لوله باشد. زمزمه ها برای ماه ها از Pixel 6a که ویژگی های زیبایی شناختی و کلیدی Pixel 6 را به یک گوشی مقرون به صرفه تر می آورد ادامه دارد.

در جایی که پیکسل‌های مقرون به صرفه قبلی معمولاً فناوری دوربین مدل‌های پیشرفته را حفظ می‌کردند و از پردازنده‌های کندتر استفاده می‌کردند، گوگل ممکن است استراتژی خود را با 6a معکوس کند. ظاهراً گوشی 6.2 اینچی از همان تراشه Tensor پرسرعت پیکسل 6 استفاده خواهد کرد، اما به جای دوربین 50 مگاپیکسلی پیشرفته تر پیکسل 6، به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی پشتی 5a متکی است.

همچنین همچنان یک صفحه نمایش OLED با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر (امیدواریم بهبود یافته) وجود داشته باشد و 5G موج سریع میلیمتری می تواند حداقل با یک نسخه در دسترس باشد. با این حال، ممکن است مجبور شوید با جک هدفون در تلفن های ارزان قیمت گوگل خداحافظی کنید.

همانند Pixel Watch، نکاتی وجود دارد که ممکن است گوگل از Pixel 6a در I/O رونمایی کند و بلافاصله پس از آن راه اندازی شود. پرونده های FCC برای 6a ماه گذشته ظاهر شد، که نشان می دهد این شرکت ممکن است این گوشی را در ماه می ارسال کند. بزرگترین ناشناخته در این مرحله قیمت آن است: گوگل 5a را به قیمت 449 دلار فروخت، اما مشخص نیست که آیا پیگیری به همان اندازه مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر.


اندروید 13

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در I/O 2022 اطلاعات بیشتری درباره اندروید 13 فاش خواهد کرد. این شرکت از فوریه پیش نمایش های توسعه دهندگان سیستم عامل جدید را آزمایش می کند و از نظر تاریخی از I/O برای به اشتراک گذاشتن بسیاری از نسخه های آینده اندروید برای کاربران استفاده می کند. ویژگی هایی برای اولین بار، مانند رابط کاربری Material You اندروید 12. همه ترفندهای جزئی و متمرکز بر توسعه‌دهنده که تا کنون دیده‌اید، احتمالاً نشان‌دهنده همه چیزهایی نیستند که وقتی سیستم‌عامل بالاخره آماده شد (احتمالاً اواخر تابستان) به دست خواهید آورد.

سرنخ‌های زیادی مبنی بر اینکه این تغییرات بزرگ‌تر شامل چه مواردی می‌شود وجود ندارد، اما گوگل تا کنون بر اصلاحات جزئی رابط و ارتقاء فناوری زیربنایی تمرکز کرده است. نسخه بتای اندروید 13 از قبل گنجانده شده است

طرح زمینه Material You، جعبه پخش رسانه بهبودیافته، خواننده کد QR سریعتر و (حداقل برای برخی از کاربران) کنترل خانه هوشمند در حالی که دستگاه قفل است را گسترش داد.

در پشت صحنه، امکانات رفاهی بیشتر و همچنین احترام بیشتری برای حریم خصوصی و اوقات فراغت خود خواهید دید. اندروید 13 پشتیبانی صوتی بلوتوث LE را معرفی می‌کند و Fast Pair باید برای کمک به تنظیم سریع هدفون و سایر لوازم جانبی داخلی باشد. همچنین ممکن است نوعی صدای مکانی نیز در دسترس باشد. در همین حال، برنامه ها چندان اختیاری ندارند. نرم افزار ساخته شده برای پلتفرم جدید باید برای دسترسی به رسانه و اعلان ها مجوز درخواست کند. حتی انتخابگر عکس گوگل اکنون محدودتر شده است. شما باید برنامه های کمتری را ببینید که از مرزهای خود فراتر می روند، نه اینکه شما را با هشدارها و تبلیغات ناخواسته آزار دهند.

اگر تغییرات اساسی بیشتری در فروشگاه وجود داشته باشد، اصلا تعجب آور نخواهد بود. با این حال، با توجه به تمام شواهد تا کنون، اندروید 13 بیشتر شبیه به تکرار اندروید 12 است تا یک تجدید نظر اساسی. و این اشکالی ندارد – گوگل اکنون فرصت بیشتری برای بررسی کد خود و رسیدگی به شکایات مربوط به تعمیرات اساسی سال گذشته دارد.
عجایب: Pixel Buds Pro، تبلت Nest Hub و تاشو

Google Pixel Buds A و Pixel BudsBilly Steele/Engadget

در حالی که تنها چند مورد انتظار رونمایی از سخت افزار در I/O امسال وجود دارد، ما برخی از تیزرهای خارج از میدان چپ را رد نمی کنیم. اخیراً، Jon Prosser امکان استفاده از هدفون‌های Pixel Buds Pro را ارائه کرده است که در طیف رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. اگرچه او جزئیات یا تصاویری ارائه نکرد، نشان Pro ممکن است به حذف فعال نویز و سایر ویژگی‌هایی اشاره کند که راه خود را در Pixel Buds پیدا نکرده‌اند. اگرچه ممکن است در ورودی/خروجی ظاهر نشوند (اگر هرگز وجود داشته باشد)، با توجه به پشتیبانی اندروید 13 از صدای فضایی و موسیقی بلوتوث LE منطقی خواهند بود.

ما همچنین قابلیت تاشو Pixel که اغلب شایعه شده است را کاملاً رد نمی کنیم. گوگل اندروید 12L را با در نظر گرفتن تبلت ها و تاشوها طراحی کرد و “Pipit” لو رفته این شرکت می تواند نشان دهد که این نرم افزار چه کاری می تواند انجام دهد. با این حال، روی رسیدن آن به رویداد این ماه حساب نکنید. اگرچه 9to5Google کد دوربین را کشف کرد که حاکی از انتشار در سال 2022 است، هیچ نشانه واقعی که به ظاهر I/O اشاره کند وجود ندارد. اگر Pipit هنوز در مسیر باشد، ممکن است تا اواخر سال وارد نشود.

ما امیدوار نیستیم که شایعه شده Nest Hub قابل جدا شدن باشد، جایی که صفحه نمایش را می توان برداشت و مانند رایانه لوحی استفاده کرد. اولین بحث ها در مورد این مدل Nest قابل تبدیل تنها در ماه مارس مطرح شد و گوگل اغلب اعلامیه های Nest خود را برای پاییز رزرو کرده است.

در عوض، محتمل ترین شگفتی ها آنهایی هستند که اغلب در I/O می بینید. ممکن است به‌خوبی شاهد به‌روزرسانی Google Android TV (به‌علاوه قسمت جلویی Google TV) باشید و به‌راحتی می‌توانید به‌روزرسانی‌هایی را که برای سرویس‌هایی مانند Maps و Photos ارائه می‌شوند، مشاهده کنید. محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از فناوری‌های Duplex و مشابه می‌توانند در این کنفرانس ظاهر شوند. و سپس آزمایش‌های جسورانه‌تر وجود دارد – تعداد کمی از غرفه‌های چت ویدیویی Project Starline AR، حتی در شرایط همه‌گیر، پیش‌بینی می‌کردند.

اشتراک گذاری