امروز:13 اردیبهشت 1403

متا در سال جاری به دلیل کاهش رشد درآمد، استخدام نیروی جدید را محدود خواهد کرد

بر اساس گزارش CNBC و بلومبرگ، متا به عنوان بخشی از تلاش های خود برای کاهش هزینه ها به دلیل پیش بینی های ضعیف درآمد، جذب کارمندان جدید خود را محدود می کند. شرکت مادر فیس بوک در حال کاهش سرعت یا توقف استخدام برای اکثر پست های سطح متوسط ​​تا ارشد است. این منابع گفتند که پس از تعویق استخدام مهندسان جدید در سطح پایه در هفته های گذشته، شروع به تعویق استخدام کرده است.

آخرین نتایج درآمد سه ماهه فیس بوک بهتر از حد انتظار بود و کاربران فعال روزانه آن حتی نسبت به سه ماهه گذشته کمی عقب نشینی کردند. با این حال، این شرکت همچنین انتظار کاهش درآمد در سه ماهه آینده را تا حدی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین دارد. دیوید وهنر، مدیر مالی شرکت، در طول این تماس گفت که متا “به دلیل از دست دادن درآمد در روسیه و همچنین کاهش تقاضای تبلیغات در اروپا و خارج از منطقه، کاهش بیشتری در رشد پس از شروع جنگ اوکراین تجربه کرد.”

علاوه بر این، فیس بوک انتظار دارد به دلیل تغییرات در تنظیمات حریم خصوصی اپل در iOS 10 میلیارد دلار از درآمد خود را از دست بدهد. اپل اوایل سال جاری ویژگی جدیدی را معرفی کرد که دسترسی تبلیغ‌کنندگان را به کد IDFA منحصربه‌فرد مرتبط با دستگاه‌های کاربران محدود می‌کند. این شناسه چیزی است که به شرکت ها راهی می دهد تا کاربر را به داده های فیس بوک خود پیوند داده و تبلیغات هدفمند را به آنها نشان دهند. فیس‌بوک حتی درخواستی ارائه کرد که از کاربران می‌خواست به این شرکت اجازه دهند تا قبل از اجرای این تغییر، فعالیت‌های آن‌ها را در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها ردیابی کند، به این امید که اثرات آن بر تجارت شرکت کاهش یابد.

یکی از سخنگویان متا به نشریات گفت:

"ما مرتباً خط لوله استعدادهای خود را بر اساس نیازهای تجاری خود ارزیابی می کنیم و با توجه به راهنمایی های هزینه ارائه شده برای این دوره درآمدی، رشد آن را کاهش می دهیم. با این حال، ما به رشد نیروی کار خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که بر روی کارهای طولانی تمرکز می کنیم. تاثیر مدت."

اینسایدر قبلاً در مورد یادداشت های داخلی فاش شده گزارش داده بود که در آن ونر گفته بود که توقف استخدام تا پایان سال ادامه خواهد داشت. تقریباً همه تیم‌های شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که در طول سال 2022 «مهندس، مدیران و حتی برخی از استعدادهای سطح مدیر» را جذب نخواهند کرد.

اشتراک گذاری