امروز:6 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک می گوید که الگوریتم توییتر باید منبع باز باشد

اگر ایلان ماسک واقعاً بتواند توییتر را بخرد، این پلتفرم می تواند بسیار متفاوت به نظر برسد. ماسک در اولین اظهارنظر عمومی و بدون توییت خود از زمان شروع پیشنهاد خرید کامل توییتر، به بحث در مورد تمایل به خرید شرکت و تغییراتی که می‌خواهد ایجاد کند، پرداخت.

او گفت: «توئیتر به نوعی به میدان واقعی شهر تبدیل شده است. این واقعاً مهم است که مردم هم واقعیت و هم این تصور را داشته باشند که می‌توانند آزادانه در چارچوب قانون صحبت کنند.»

از نظر تغییرات خاص، ماسک گفت توییتر باید الگوریتم های خود را منبع باز کند و مداخلاتی را که در نظارت بر محتوا انجام می دهد به حداقل برساند. او گفت: «هر گونه تغییر در توییت‌های افراد – اگر مورد تاکید یا عدم تاکید قرار گرفته باشد – باید آشکار شود. بنابراین هر کسی می تواند ببیند که این اقدام انجام شده است، بنابراین هیچ گونه دستکاری در پشت صحنه، چه به صورت الگوریتمی یا دستی وجود ندارد.

او اضافه کرد که کد زیربنایی پشت الگوریتم باید در GitHub در دسترس باشد تا کاربران بتوانند خودشان آن را بررسی کنند.

ماسک همچنین در مورد فلسفه خود در مورد تعدیل محتوا صحبت کرد، یعنی اینکه باید بسیار کم باشد. او گفت: «من فکر می‌کنم که ما می‌خواهیم اشتباه کنیم، اگر شک داریم، اجازه دهیم سخنرانی وجود داشته باشد. “من نمی گویم که همه پاسخ ها را در اینجا دارم.” او چندین بار تکرار کرد که ترجیحش اجازه دادن به همه صحبت‌های قانونی است و از اقداماتی مانند ممنوعیت دائمی متنفر است. او گفت: «من فکر می‌کنم که ما می‌خواهیم نسبت به حذف موارد بسیار اکراه داشته باشیم و در مورد ممنوعیت‌های دائمی بسیار محتاط باشیم. “می دانید، من فکر می کنم تایم اوت ها بهتر از ممنوعیت های دائمی هستند.”

این نظرات احتمالاً در میان کارمندان توییتر مورد استقبال قرار نگرفته است، برخی از آنها ظاهراً از احتمال پیوستن او به هیئت مدیره بسیار نگران بودند.

حضور ماسک در TED تنها چند ساعت پس از ارائه پیشنهاد 43 میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا برای خرید توییتر انجام شد. این پیشنهاد اوج چند روز پر هرج و مرج برای ماسک و توییتر بود، که طی آن او فاش کرد که به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است، به او پیشنهاد شد که در هیئت مدیره شرکت بنشیند، از پیوستن به آن امتناع ورزید و متعاقباً توسط سهامداران توییتر به خاطر او مورد شکایت قرار گرفت. تاخیر در گزارش سرمایه گذاری خود به SEC.

اینکه آیا ماسک واقعاً در تصاحب این شرکت موفق خواهد شد یا خیر، مشخص نیست. هیئت مدیره توییتر تاکنون تنها گفته است که این پیشنهاد را “بررسی” خواهد کرد. او گفت: “من مطمئن نیستم که واقعا بتوانم آن را به دست بیاورم.” وقتی از او پرسیده شد که آیا “طرح B” دارد، اگر هیئت مدیره توییتر پیشنهاد او را رد کند، او گفت که این کار را انجام داد اما از توضیح بیشتر خودداری کرد.

مورد دیگری که باید در مورد شخصیت ماسک در نظر داشت این است که در حال کلی از شهرت بسیار لذت می برد. مخصوص این که همه جا بحث او باشد.

اشتراک گذاری