امروز:4 اردیبهشت 1403

گفته می شود متا قصد دارد اولین عینک AR خود را در سال 2024 عرضه کند

متا به‌طور آشکاری مشتاق است که آینده‌اش را بر روی واقعیت افزوده و متاورس به خطر بیاندازد، اما گزارش جدیدی از The Verge ممکن است دقیقاً آنچه را که غول رسانه‌های اجتماعی امیدوار است ارائه دهد روشن کند. به گفته منابع ناشناس، این شرکت قصد دارد اولین عینک AR خود را که بخشی از ابتکار پروژه Nazare است، در سال 2024 عرضه کند. شما شاهد یک مدل سبک تر، پیشرفته تر در سال 2026 و تکرار سوم در سال 2028 خواهید بود. مستقل از تلفن خود باشید، اما برای انجام محاسبات به یک “دستگاه تلفنی شکل” نیاز دارید و برای کنترل به یک مچ بند مبتنی بر پالس الکتریکی مشتق از CTRL-Labs تکیه کنید.

ظاهراً این اولین مدل مبتنی بر اندروید است و می‌تواند واقعیت افزوده «کامل» با تصاویر سه‌بعدی، ردیابی چشم، دوربین رو به بیرون، صدای استریو، میدان دید نسبتاً وسیع و ظاهری «قابل قبول اجتماعی» را ارائه دهد. ویژگی محوری ارتباط با «هولوگرام‌های» افراد دیگر است، دقیقاً شبیه به تصویری که متا در ویدیویی که پاییز گذشته با تغییر نام تجاری بزرگش همراه بود، به تصویر کشیده شد. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، ظاهراً معتقد است که این تجربه جذاب‌تری نسبت به تماس ویدیویی ساده ارائه می‌کند.

این شرکت فناوری همچنین ممکن است با انتشار یک پوشیدنی کمتر عجیب و غریب، شرط های خود را جبران کند. یک جفت عینک هوشمند جفت شده با تلفن، با نام مستعار Hypernova، اعلان ها را از طریق یک نمایشگر کوچک نشان می دهد. Hypernova همچنین در سال 2024 معرفی خواهد شد.

ظاهراً انتظارات فروش برای اولین عینک Project Nazare اندک است. متا ممکن است عینک را فقط در “دهها هزار پایین” به علاقه مندان و توسعه دهندگان بفروشد. با این حال، زاکربرگ ظاهراً آنها را حیاتی می داند. یکی از کارکنان سابق به The Verge گفت که زاکربرگ می‌خواهد عینک واقعیت افزوده یک «لحظه آیفون» برای متا باشد – یعنی عرضه‌ای که صنعت را تکان دهد و شرکت را دوباره تعریف کند.

اینکه آیا آنها به آن جاه طلبی عمل می کنند یا نه، بحث دیگری است. متا با مشکلات متعددی روبرو شده است، از جمله برنامه‌های لغو شده برای سیستم‌عامل سفارشی (اگر مبتنی بر Google Fuschia) و کارکنان به هم بخورند. نمونه اولیه سخت افزار نیز محدودیت هایی دارد. در حالی که از پروژکتورهای پیشرفته microLED و فناوری موجبر استفاده می کند، تقریباً چهار برابر سنگین تر از عینک های معمولی است و تنها چهار ساعت عمر باتری دارد.

با این حال، درک اینکه چرا متا و زاکربرگ ممکن است انرژی زیادی را به عینک‌های واقعیت افزوده بریزند، سخت نیست. متا به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی، مناقشات محتوا و فشار نظارتی شهرت منفی فزاینده ای دارد. این شرکت همچنین با رشد یکنواخت کاربر دست و پنجه نرم می کند زیرا رقابتی مانند TikTok کسب و کار اصلی آن را از بین می برد. این عینک از نظر تئوری به متا کمک می‌کند تا رسوایی‌ها را پشت سر بگذارد و جایگاه مبتکری را که در سال‌های اولیه خود داشت، به دست آورد.

اشتراک گذاری