امروز:6 اردیبهشت 1403

توییتر تایید کرد که دکمه ویرایش را آزمایش خواهد کرد

توییتر با گذشت بیش از یک دهه و نیم از وجودش، چیزی را تایید کرده است که زمانی غیرقابل تصور بود: یک دکمه ویرایش در راه است. این شرکت روز سه شنبه تائید کرد و گفت که “از سال گذشته روی یک ویژگی ویرایش کار می کند.”

این شرکت در مورد جزئیات کم‌کم بود، اما ماکت‌آپ این ویژگی را به اشتراک گذاشت که گفت در ماه‌های آینده ابتدا آن را با مشترکان توییتر آبی آزمایش خواهد کرد.

توییتر در اشاره ای آشکار به ایلان ماسک، که اخیراً بزرگترین سهامدار شرکت شد و فوراً از دنبال کنندگانش پرسید که آیا شرکت باید ویژگی طولانی مدت درخواستی را ایجاد کند، اضافه کرد که «نه، ما این ایده را از یک نظرسنجی دریافت نکردیم».

در یک موضوع جداگانه، جی سالیوان، رئیس محصولات مصرفی این شرکت، گفت که دکمه ویرایش «سال‌هاست که بیشترین درخواست را در توییتر داشته است». او گفت که این شرکت “فعالانه به دنبال ورودی و تفکر مخالف” قبل از راه اندازی این ویژگی است تا از سوء استفاده احتمالی جلوگیری کند.

سالیوان نوشت: «بدون مواردی مانند محدودیت‌های زمانی، کنترل‌ها و شفافیت در مورد آنچه ویرایش شده است، می‌توان از ویرایش برای تغییر رکورد مکالمه عمومی سوء استفاده کرد. وقتی به این کار نزدیک می‌شویم، حفاظت از یکپارچگی آن مکالمه عمومی اولویت اصلی ماست. بنابراین، زمان می برد و ما فعالانه به دنبال ورودی و تفکر مخالف قبل از راه اندازی Edit خواهیم بود.

اینکه توییتر شروع به آزمایش توییت‌های قابل ویرایش می‌کند، یک تغییر بزرگ برای این شرکت است. مدیران اجرایی مدت‌هاست که به عملی بودن امکان تصحیح غلط‌های املایی و تصحیح خطاها اذعان داشته‌اند، اما نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که یک دکمه ویرایش می‌تواند توانایی توییتر برای عمل به عنوان یک رکورد عمومی را از بین ببرد. اخیراً در سال 2020، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، گفت که “احتمالا” هرگز اتفاق نخواهد افتاد، علیرغم اینکه قبلاً به نظر می رسید این ایده باز بود. او با اشاره به ریشه توییتر به عنوان یک سرویس مبتنی بر پیامک.

ابتدا آوردن دکمه ویرایش به مشترکان توییتر آبی نیز می تواند یک ویژگی بزرگ برای سرویس اشتراک توییتر باشد که اخیراً راه اندازی شده است. این سرویس 2.99 دلاری در ماه به مشترکین ویژگی‌های بیشتری می‌دهد، مانند توانایی «بازگرداندن» توییت‌ها و دسترسی به عکس‌های نمایه NFT. اما این بدان معنا نیست که عملکرد ویرایش همیشه به کسانی که پرداخت می کنند محدود می شود. ویرایش ابتدا به‌عنوان ویژگی «آزمایشگاه‌های آبی توییتر» در دسترس خواهد بود، اما این شرکت گفته است که قصد دارد برخی از ویژگی‌های «آزمایشگاه» را پس از آزمایش اولیه در دسترس همه قرار دهد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا ویرایش توییت چنین خواهد بود یا خیر.

اشتراک گذاری