امروز:31 فروردین 1403

لوکیشن تلفن های اندرویدی با دقیق‌تر می‌شوند

در ماه‌های آینده، گوشی‌های اندرویدی با پلت‌فرم‌های موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 888 می‌توانند داده‌های مکان را تا فاصله یک متری (تقریباً سه فوت) اندازه‌گیری کنند. کوالکام از پلتفرم خدمات تصحیح RTX GNSS Trimble’s RTX GNSS استفاده خواهد کرد تا به سازندگان تلفن های هوشمند اندرویدی، ارائه دهندگان خدمات و توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد اطلاعات مکان دقیق تری را به کار گیرند.

Trimble ادعا کرده است که که به همراه Qualcomm دقت لوکیشن اندروید را تا پنج برابر در مقایسه با قابلیت های فعلی بهبود می بخشد. به گفته تریمبل، این فناوری که در سه ماهه دوم سال جاری در دسترس خواهد بود، ویژگی هایی مانند هدایت سطح خط برای سیستم های ناوبری خودرو را فعال می کند. همچنین ممکن است به کاربران کمک کند راننده اشتراک‌گذاری سواری خود را راحت‌تر پیدا کنند و مقصدهای دقیق‌تری را تعیین کنند.

مشخص نیست که آیا تلفن های موجود می توانند از داده های مکان دقیق تری با این فناوری استفاده کنند یا خیر.

چشم انداز اطلاعات مکان دقیق تر به طور طبیعی سؤالاتی را در مورد حریم خصوصی ایجاد می کند. با این حال، همچنان می‌توانید سیستم ردیابی موقعیت مکانی را به طور گسترده و برای برنامه‌های جداگانه خاموش کنید و سابقه موقعیت مکانی خود را از سیستم عامل Android حذف کنید.

اشتراک گذاری