امروز:31 فروردین 1403

اسپیس ایکس پس از اولتیماتوم روسیه، ماهواره های OneWeb را پرتاب خواهد کرد

روز دوشنبه، OneWeb از توافق با SpaceX ایلان ماسک خبر داد. این شرکت خصوصی باقیمانده ناوگان OneWeb را حمل خواهد کرد و اولین پرتاب آن اواخر امسال برنامه ریزی شده است.

نیل مسترسون، مدیرعامل OneWeb گفت: “ما از SpaceX برای حمایت آنها تشکر می کنیم، که منعکس کننده دیدگاه مشترک ما برای پتانسیل بی حد و حصر فضا است.” با اجرای این طرح‌های پرتاب، ما در مسیر تکمیل ساخت ناوگان کامل ماهواره‌های خود و ارائه اتصال قوی، سریع و ایمن در سراسر جهان هستیم.

در 3 مارس، Roscosmos، درست چند روز قبل از برنامه ریزی برای قرار دادن 36 ماهواره OneWeb در فضا، اعلام کرد که هیچ پرتاب اضافی برای OneWeb انجام نخواهد داد، مگر اینکه این شرکت اطمینان دهد که شبکه خود برای اهداف نظامی استفاده نمی شود و انگلیس اقلیت خود را فروخته است. سهام در OneWeb این درخواست در پاسخ به تحریم‌هایی بود که بریتانیا علیه روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین در 24 فوریه اعمال کرد. در آن زمان، دولت بریتانیا اعلام کرد که سهام خود در OneWeb را نمی فروشد. راکت های روسی سایوز تا به امروز 428 ماهواره OneWeb را به مدار پایین زمین منتقل کرده اند. شبکه نسل اول OneWeb در نهایت از 648 ماهواره تشکیل خواهد شد.

اشتراک گذاری