امروز:10 اردیبهشت 1403

یوتیوب در تلاش است اشتراک‌گذاری در محتوای مرزی را برای مبارزه با اطلاعات نادرست، حذف کند

یوتیوب به دنبال اقدامات جدیدی برای مقابله با اطلاعات نادرست در پلتفرم خود است. به گفته نیل موهان، مدیر ارشد محصول، در میان تغییراتی که در نظر گرفته می‌شود، به‌روزرسانی‌هایی هستند که به طور موثر ویژگی‌های اشتراک‌گذاری ویدیوهای دارای «محتوای مرزی» را «رد» می‌کنند.

این تغییر یک تغییر بزرگ برای پلتفرم خواهد بود، اگرچه مشخص نیست که آیا شرکت واقعاً چنین گامی را برمی‌دارد یا خیر. موهان این امکان را در یک پست وبلاگ طولانی توضیح داد که رویکرد شرکت برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست را تشریح کرد. در این پست، او خاطرنشان کرد که محتوای به اصطلاح مرزی – «ویدئوهایی که کاملاً خط مشی‌های ما برای حذف را تلاقی نمی‌کنند، اما لزوماً نمی‌خواهیم آن‌ها را به مردم توصیه کنیم» – می‌تواند به‌ویژه چالش‌برانگیز باشد.

به این دلیل که یوتیوب قصد دارد این ویدیوها را از توصیه‌های خود حذف کند، اما وقتی در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند، همچنان می‌توانند به طور گسترده منتشر شوند. او نوشت: «یکی از راه‌های ممکن برای رفع این مشکل، غیرفعال کردن دکمه اشتراک‌گذاری یا شکستن پیوند در ویدیوهایی است که قبلاً در توصیه‌ها آن را محدود کرده‌ایم. “این به طور موثر به این معنی است که شما نمی توانید یک ویدیوی مرزی را در سایت دیگری جاسازی کنید یا به آن پیوند دهید.”

موهان افزود که این شرکت هنوز در حال مبارزه با این بود که آیا باید این رویکرد تهاجمی‌تر را اتخاذ کند یا خیر. “ما با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم که آیا جلوگیری از اشتراک گذاری ممکن است در محدود کردن آزادی بینندگان بسیار زیاد باشد.” او گفت که یک رویکرد جایگزین می‌تواند اضافه کردن یک محتوای بین‌المللی باشد که قبل از اینکه بیننده بتواند یک ویدیوی مرزی تعبیه‌شده یا پیوندی را تماشا کند ظاهر می‌شود و به او اطلاع می‌دهد که محتوا ممکن است حاوی اطلاعات نادرست باشد.

اگر یوتیوب بخواهد از اشتراک‌گذاری برخی ویدیوها جلوگیری کند، این یک گام دراماتیک برای این پلتفرم خواهد بود، که بارها به آماری اشاره کرده است که ادعا می‌کند کمتر از 1 درصد از بازدیدها در محتوای مرزی ناشی از توصیه‌ها است. اما منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که این موضوع به طور کامل به این موضوع رسیدگی نمی‌کند و بررسی‌کنندگان واقعیت و محققان اطلاعات نادرست از یوتیوب به‌عنوان ناقل اصلی اطلاعات نادرست یاد کرده‌اند. ماه گذشته، گروهی متشکل از 80 سازمان بررسی حقایق نامه ای سرگشاده به پلتفرم ویدیویی امضا کردند و از آن خواستند تا برای جلوگیری از اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست مضر اقدامات بیشتری انجام دهد.

مدیر اجرایی یوتیوب به تغییرات دیگری نیز اشاره کرد. او گفت که این شرکت همچنین در حال بررسی افزودن «انواع برچسب‌های اضافی به نتایج جستجو» در زمانی است که وضعیت در حال توسعه وجود دارد و ممکن است اطلاعات معتبری در دسترس نباشد. این شرکت همچنین به دنبال تقویت همکاری خود با “با کارشناسان و سازمان های غیر دولتی در سراسر جهان” و سرمایه گذاری در فناوری برای شناسایی “اطلاعات غلط بیش از حد محلی، با قابلیت پشتیبانی از زبان های محلی” است.

اشتراک گذاری