امروز:1 اردیبهشت 1403

بروزرسانی دستیار صوتی گوگل : دستیار صوتی گوگل با کلمه stop دیگر صحبت نمی کند!

اکنون می‌توانید از دستیار Google استفاده کنید تا صحبت کردن را تنها با یک کلمه متوقف کند: «stop». همین است – حتی لازم نیست قبل از آن بگویید “Hey, Google”. اکانت رسمی توییتر گوگل از بهبود جزئی اما ضروری کیفیت زندگی برای بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند این شرکت خبر داده است.

قبل از این در بسیاری از موارد برای این که دستیار صوتی گوگل را قطع کنید و یا از صحبت کردن باز دارید، باید چند مرتبه هی گوگل را تکرار می کردید، شاید این باعث می شود توجه دستیار گوگل به شما جلب شود. اما حالا با گفتن فقط یک استاپ یا stop از سخن گفتن و ادامه کار دستیار گوگل جلوگیری می کنید.

گوگل حداقل از سال گذشته در حال آزمایش توانایی صدور دستورات صوتی جدید و کاربردی بوده است. این ویژگی که با نام رمز «Guacamole» شناخته می‌شود، امکان لغو زنگ هشدار را به سادگی با گفتن «Stop» دارد. یک سال قبل از کشف آن ویژگی آزمایشی، یکی دیگر از این ویژگی‌ها با اسم رمز «فولاد آبی» در اختیار عموم قرار گرفت. Blue Steel راهی برای فعال کردن Assistant تنها از طریق نزدیکی به شما ارائه می دهد، با رابط هوش مصنوعی صوتی به طور خودکار هنگامی که به یک صفحه نمایش هوشمند نزدیک می شوید بدون نیاز به گفتن چیزی حضور شما را متوجه می شود.

حال گوگل نگفته است که این قابلیت جدید حاصل این پروژه هاست یا خیر. به هر حال این قابلیت، استفاده شما از این دستیار صوتی را راحت تر می کند.