امروز:10 فروردین 1403

Spotify محتوای کمدین های محبوب را به دلیل اختلاف حق امتیاز حذف می کند

Spotify آثار برخی از محبوب‌ترین کمدین‌ها، از جمله کوین هارت، تیفانی هادیش، جان مولانی و جیم گافیگان را به دلیل اختلاف در مورد حق‌ امتیاز، حذف کرده است. این مورد اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد که تعدادی از سرگرمی‌های سرشناس به دنبال پرداخت حق امتیاز برای جوک‌های خود هنگام پخش در رادیو، و همچنین در سرویس‌هایی مانند Spotify، Pandora، YouTube و SiriusXM هستند.

تلاش‌های کمدین ها توسط شرکت مدیریت حقوق جهانی Spoken Giants پشتیبانی می‌شود. همانطور که وال استریت ژورنال اشاره می کند، کمدین ها معمولاً توسط برچسب یا توزیع کننده آنها – همراه با سازمان حقوق اجرای دیجیتال SoundExchange – هنگامی که یک سرویس دیجیتال محتوای آنها را پخش می کند، حقوق می گیرند. با این حال، آنها از نظر فنی برای نوشتن آن محتوا پاداش دریافت نمی کنند.

Spotify پس از مذاکرات ناموفق با Spoken Giants، صدها محتوای کمدین را از سرویس حذف کرد. اسپاتیفای در بیانیه‌ای به WSJ گفت که قبلاً «مقدار قابل توجهی برای محتوای مورد نظر پرداخت کرده است و دوست دارد به این کار ادامه دهد». Verge با درخواست نظر به Spotify تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

هیچ صحبتی وجود ندارد که آیا Spotify دوباره سعی خواهد کرد با Spoken Giants به توافق برسد یا اینکه محتوای کمدین ها هرگز بازنخواهد گشت. با توجه به رشد کاربر اسپاتیفانی ممکن است این مورد، باعث خسارت بالایی به کمدین ها شود.

اشتراک گذاری