امروز:6 اردیبهشت 1403

سرویس اسپارتاکوس سونی برای PS5 رقیب جدید گیم پس ایکس باکس

به گفته بلومبرگ، سونی در حال برنامه ریزی برای ایجاد سرویس اشتراک همانند Xbox Game Pass است. این شرکت در حال حاضر دو سرویس اشتراک را ارائه می دهد، PlayStation Plus (که برای اکثر بازی های چند نفره آنلاین مورد نیاز است) و PlayStation Now (که کاتالوگ بازی ها را برای دانلود یا استریم ارائه می دهد) و طبق گزارش ها در این سرویس جدید ادغام خواهند شد. جیسون شرایر، گزارشگر در توییتر، گفت: سونی احتمالاً برند پلی استیشن پلاس را حفظ خواهد کرد، اما پلی استیشن now حذف خواهد کرد.

این سرویس جدید که با اسم رمز اسپارتاکوس شناخته می شود، دارای سه سطح خواهد بود. بلومبرگ گزارش می دهد که یکی از آنها امتیازات فعلی پلی استیشن پلاس را ارائه می دهد، دیگری شامل کاتالوگ بازی های PS4 و “در نهایت” PS5 است و سومی دارای “دموهای گسترده، استریم بازی و کتابخانه ای از بازی های کلاسیک PS1، PS2، PS3 و PSP” خواهد بود. و اضافه کرد که “احتمالا” روی پلی استیشن 4 و همچنین PS5 در دسترس خواهد بود. این شرکت این سرویس را در بهار راه اندازی خواهد کرد.

سونی بلافاصله به درخواست The Verge برای اظهار نظر پاسخ نداد. بلومبرگ می افزاید که برخی از جزئیات این سرویس، از جمله سطوح عضویت آن، ممکن است هنوز نهایی نشده باشد.

سرویس اسپارتاکوس سونی برای PS5 رقیب جدید گیم پس ایکس باکس

بلومبرگ گزارش داد که این شرکت همچنین «منابعی را برای گسترش تلاش‌های خود در بازی‌های ابری اختصاص می‌دهد».. با این حال، مشخص نیست که اسپارتاکوس پس از قرارداد امضا شده بین مایکروسافت و سونی در سال 2019، روی مایکروسافت آژور اجرا خواهد شد یا خیر. اگر چنین کند، به این معنی است که سرویس سونی بر روی همان پلتفرم رقیبش اجرا می شود.

این سرویس جدید اسپارتاکوس سونی به نظر می‌رسد که با اشتراک Game Pass Ultimate مایکروسافت برابری می‌کند، که به افراد امکان می‌دهد به صورت آنلاین چند نفره بازی کنند، به کتابخانه عظیمی از عناوین بازی ها دسترسی داشته باشند و بازی‌ها را از فضای ابری پخش کنند. همچنین به نظر می رسد سونی رویکرد مایکروسافت را برای ارائه چندین سطح از خدمات تقلید می کند – به عنوان مثال، تنها پلن 15 دلاری ماهانه Game Pass Ultimate،بازی های ابری را ارائه می دهد.

با این حال، یکی از امتیازات کلیدی Game Pass و Game Pass Ultimate دسترسی روز اول به عناوین شخص اول مایکروسافت است، اما ممکن است با اسپارتاکوس بازی های سونی در دسترس نباشد. شرایر در توییتی گفت: «انتظار نداشته باشید که سونی بازی‌های جدید و بزرگ روز اول خود را مانند Game Pass وارد سرویس اسپارتاکوس خود کند.»

منبع: TheVerge

اشتراک گذاری